Jag har uppdaterat svensk översättningen [länk finns nu!]

Frågor kring översättning av phpBB 2.0.x och dess MODdar.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp, Översättningsgrupp

virtuality
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 266
Blev medlem: 2003-07-21 03:37
Svar: 0
Ort: Stockholm

Jag har uppdaterat svensk översättningen [länk finns nu!]

Inlägg av virtuality »

Jag har uppdaterat den svenska översättningen från 2.0.3 till 2.0.6 nu.
Massa stavfel, särskrivningar, glömde översättningar mm är fixade.

Här kan man ladda ner den:
http://prdownloads.sourceforge.net/phpb ... wedish.zip

Där kommer alltid den nya versionen att finnas, även om du inte vet om den är uppdaterad, så kan du alltid klicka där för att få det senaste :)

För övrigt, kul med en sån här sida, även om det inte är så aktivt här ännu! :-p

Jag ska försöka vara aktiv.
Sen vill jag bara säga att jag är intresserad
av att "jobba" med detta projekt, skulle kunna bli nått
stort.

Aja.

Filen senast uppdaterad: 12 Augusti 03
Senast redigerad av virtuality den 2003-08-13 13:11, redigerad totalt 4 gång.
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Sjysst. Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få. Var kan vi ladda ner den nya översättningen?

Som du ser kör vi med en egen här för den man kan ladda ner från phpBB.com är packad med stavfel, särskrivningar, inkonsekvenser mm. Det beror på att flera olika jobbat på den och ingen kollat att allt fungerar tillsammans. Jag har i denna version bytt namn på en del saker, t ex ersatt "privata meddelanden" med "personliga meddelanden" som är mycket bättre svenska.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Marcus Wendel
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 9
Blev medlem: 2003-07-28 09:53
Svar: 0
Ort: Sverige

Inlägg av Marcus Wendel »

Jag är också intresserad av en uppdaterad översättning.
Var kan man få tag på den?

Tackar.

/Marcus
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

När jag väl blivit klar med designen av den här sajten ska vi få upp översättningen här och försöka driva översättningsprojektet genom phpbb-se.com. Jag skulle helst vilja se att någon skapade ett CVS-projekt för filerna så att vi kan logga in/ut och ha tillgång till bra versionshantering. Gud kan nog fixa det.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
virtuality
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 266
Blev medlem: 2003-07-21 03:37
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av virtuality »

Här är den, genomgången, allt ska vara snyggt och korrekt svenska nu.
Avaktivera ändrad till Inaktivera, Privata Meddelanden till Personliga Meddelanden (Tack för tipset, Kail :)) och andra stavfel.
Även emailutskicken har ändrats.
OBS! Jag har inte brytt mig om admin filen.

http://carlssonplanet.com/phpBB2/pafile ... wedish.zip
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Topp! Gud, kan du ordna CVS?
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Marcus®
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2003-08-19 13:29
Svar: 0
Ort: Solna/Stockholm

Inlägg av Marcus® »

Hallå!

Kan man posta synpunkter och förslag på översättningar i detta forum gör jag det nu. Annars får ni säga var jag skall posta dem. :D

Jag har inte hunnit se över allt än eftersom jag fokuserat på att få allt att snurra. Dock har jag ändrat

Den här datan är baserad på aktiva användare under de senaste 5 minuterna

till

Informationen ovan är baserad på aktiva användare under de senaste 5 minuterna

Datan låter 80-tal på nåt sätt...

Japp, det var min lilla åsikt!
virtuality
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 266
Blev medlem: 2003-07-21 03:37
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av virtuality »

Jo, förslag och kritik passar bra i detta inlägg :)

Och ditt förslag har mottagits och filen är ändrad :)
Tackar
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Marcus®
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2003-08-19 13:29
Svar: 0
Ort: Solna/Stockholm

Inlägg av Marcus® »

All righty! Jag återkommer om jag hittar nåt mer när jag själv går igenom svenskan.
Marcus®
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2003-08-19 13:29
Svar: 0
Ort: Solna/Stockholm

Inlägg av Marcus® »

virtuality skrev:Jo, förslag och kritik passar bra i detta inlägg :)
Ok, skyll dig själv! :D

Detta har jag ändrat i min lang_main.php.
Första raden innehåller befintlig text. Raden under det jag ändrat till. Kolla mitt forum för att se hur det ser ut. http://grabbarna.shacknet.nu/forum

Jag har inte kollat igenom det till 100% på forumet så givetvis lämnas inga garantier! :D

Jag går igenom de andra filerna vid tillfälle. Det jag ändrat skall givetvis inte uppfattas som kritik, jag tycker bara att det passar bättre på mitt forum än den befintliga filen jag tankade hem från detta forum! Ni som läser detta inlägg får göra vad ni vill med texten. Jag kan skicka över hela lang_main om någon önskar.

// Group control panel
$lang['Group_Moderator'] = 'Grupp Moderator';
$lang['Group_Moderator'] = 'Gruppmoderator';

// Profiles/Registration
$lang['Registration'] = 'Registrerings Avtal';
$lang['Registration'] = 'Registreringsavtal';

$lang['Avatar_panel'] = 'Avatar kontrollpanel';
$lang['Avatar_panel'] = 'Kontrollpanel för Avatar'; //eller nåt...

$lang['Email_address'] = 'Email adress';
$lang['Email_address'] = 'E-postadress';

$lang['Email'] = 'Email';
$lang['Email'] = 'E-post';

$lang['No_send_account_inactive'] = 'Tyvärr kan inte ditt lösenord skickas eftersom att ditt konto är inaktivt. Kontakta forum administratören för mer information.';
$lang['No_send_account_inactive'] = 'Tyvärr kan inte ditt lösenord skickas eftersom ditt konto är inaktivt. Kontakta forumadministratören för mer information.';

$lang['Always_notify_explain'] = 'Skickar ett email till dig när någon svarar på ett huvudinlägg där du har skrivit/svarat. Det här kan ändras när du skapar ett inlägg.';
$lang['Always_notify_explain'] = 'Skickar ett E-postmeddelande till dig när någon svarar på ett huvudinlägg där du har skrivit/svarat. Det här kan ändras när du skapar ett inlägg.';

$lang['Public_view_email'] = 'Visa alltid min email adress';
$lang['Public_view_email'] = 'Visa alltid min E-postadress';

$lang['Confirm_password_explain'] = 'Du måste ange ditt nuvarande lösenord om du vill ändra lösenord eller email adress';
$lang['Confirm_password_explain'] = 'Du måste ange ditt nuvarande lösenord om du vill ändra lösenord eller E-postadress';

$lang['Upload_Avatar_URL_explain'] = 'Skriv in webadressen där Avatar bilden finns, den kommer att kopieras till det här forumet.';
$lang['Upload_Avatar_URL_explain'] = 'Skriv in webadressen där Avataren finns, den kommer att kopieras till det här forumet.';

$lang['Link_remote_Avatar_explain'] = 'Skriv in webadressen där Avatar bilden som du vill länka till finns';
$lang['Link_remote_Avatar_explain'] = 'Skriv in webadressen där Avataren som du vill länka till finns';

$lang['Avatar_URL'] = 'Adress till Avatar bild';
$lang['Avatar_URL'] = 'Adress till Avatar';

$lang['Select_avatar'] = 'Välj avatar';
$lang['Select_avatar'] = 'Välj Avatar';

$lang['Delete_Image'] = 'Ta bort Bild';
$lang['Delete_Image'] = 'Ta bort bild';

$lang['Current_Image'] = 'Nuvarande Bild';
$lang['Current_Image'] = 'Nuvarande bild';

$lang['Profile_updated_inactive'] = 'Din profil har uppdaterats, men eftersom att du ändrade viktiga detaljer har ditt konto nu inaktiverats. Kontollera din

email för att få reda på hur du skall gå till väga för att aktivera ditt konto igen. Eller om adminaktivering är nödvändig, var god vänta tills

administratören aktiverat ditt konto igen.';
$lang['Profile_updated_inactive'] = 'Din profil har uppdaterats men eftersom att du ändrade viktiga detaljer har ditt konto inaktiverats. Kontollera din

E-post för att få reda på hur du skall gå tillväga för att aktivera ditt konto igen. Om administratörsaktivering är nödvändig, var god vänta tills

administratören aktiverat ditt konto igen.';

$lang['Password_mismatch'] = 'Lösenorden du skrev in matchade inte.';
$lang['Password_mismatch'] = 'Lösenorden du skrev in stämde inte med varandra.';

$lang['Current_password_mismatch'] = 'Ditt nuvarande lösenord matchade inte med vad du skrev in.';
$lang['Current_password_mismatch'] = 'Ditt nuvarande lösenord stämde inte med vad du skrev in.';

$lang['Username_taken'] = 'Tyvärr var det här användarnamnet redan upptaget.';
$lang['Username_taken'] = 'Tyvärr är det här användarnamnet redan upptaget.';

$lang['Email_taken'] = 'Den email adressen är redan registrerad hos oss.';
$lang['Email_taken'] = 'Den E-postadressen är redan registrerad hos oss.';

$lang['Email_banned'] = 'Tyvärr är den email adressen avstängd (bannad).';
$lang['Email_banned'] = 'Tyvärr är den E-postadressen avstängd (bannad).';

$lang['Email_invalid'] = 'Email adressen är felaktig.';
$lang['Email_invalid'] = 'E-postadressen är felaktig.';

$lang['Avatar_filetype'] = 'Avatar filtypen påste vara .jpg, .gif eller .png';
$lang['Avatar_filetype'] = 'En Avatar måste vara av filtypen .jpg, .gif eller .png';

$lang['Avatar_filesize'] = 'Avatar filstorleken måste vara mindre än %d kB'; // The avatar image file size must be less than 6 KB
$lang['Avatar_filesize'] = 'Filstorleken för en Avatar måste vara mindre än %d kB'; // The avatar image file size must be less than 6 KB

$lang['Account_inactive'] = 'Ditt konto har skapats. Men, det här forumet kräver kontoaktivering, en aktiveringskod har skickats till email adressen du

angav. Var god kontrollera din email för mer information';
$lang['Account_inactive'] = 'Ditt konto har skapats. För att kunna logga in måste du dock aktivera ditt konto. Läs mer om hur det går till i det E-postmeddelande som skickats till din E-postadress.';

$lang['Account_inactive_admin'] = 'Ditt konto har skapats. Men, det här forumet kräver konto ktivering av administratören. Ett email har skickats till dem

och du kommer att bli informerad om när ditt konto blivit aktiverat';
$lang['Account_inactive_admin'] = 'Ditt konto har skapats. Innan du kan logga in måste någon av våra administratörer godkänna din registrering. De har blivit informerade om din registrering via E-post och återkommer till dig.';

$lang['COPPA'] = 'Ditt konto har skapats men måste bli godkänt, kontrollera din email för mer information.';
$lang['COPPA'] = 'Ditt konto har skapats men måste bli godkänt, kontrollera din E-post för mer information.';

$lang['Agree_over_13'] = 'Jag accepterar villkoren och är över <b>över</b>eller <b>exakt</b> 13 år';
$lang['Agree_over_13'] = 'Jag accepterar villkoren och är över <b>över</b> eller <b>exakt</b> 13 år';

$lang['Agree_under_13'] = 'Jag accepterar villkoren och är över <b>under</b> 13 år';
$lang['Agree_under_13'] = 'Jag accepterar villkoren och är <b>under</b> 13 år';

$lang['Agree_not'] = 'Jag går inte med på de här vilkoren';
$lang['Agree_not'] = 'Jag accepterar inte villkoren ovan';

$lang['Wrong_activation'] = 'Aktiveringskoden du angav matchar inte med den i databasen';
$lang['Wrong_activation'] = 'Aktiveringskoden du angav stämmer inte med den i databasen';

$lang['Password_updated'] = 'Ett nytt lösenord har skapats, kontrollera din email för mer information om hur du skall aktivera det';
$lang['Password_updated'] = 'Ett nytt lösenord har skapats. Kontrollera din E-post för mer information om hur du skall aktivera det';

$lang['No_email_match'] = 'Email adressen som du angav matchar inte med den som är listad med det användarnamnet';
$lang['No_email_match'] = 'E-postadressen du angav stämmer inte med den som är listad med det användarnamnet';

$lang['Password_activated'] = 'Ditt konto har återaktiverats. För att logga in använd lösenordet som du hittar i emailet du fick';
$lang['Password_activated'] = 'Ditt konto har återaktiverats. För att logga in, använd lösenordet du fått per E-post';


$lang['Send_email_msg'] = 'Skicka ett email';
$lang['Send_email_msg'] = 'Skicka ett E-postmeddelande';

$lang['User_prevent_email'] = 'Den här användaren vill inte ta emot email. Försök att skicka ett Personligt Meddelande istället';
$lang['User_prevent_email'] = 'Den här användaren vill inte ta emot E-post. Försök att skicka ett Personligt Meddelande istället';

$lang['CC_email'] = 'Skicka en kopia av det här mailet till dig själv';
$lang['CC_email'] = 'Skicka en kopia av det här meddelandet till dig själv';

$lang['Email_message_desc'] = 'Det här meddelandet kommer att skickas som ren text, inkludera inte någon HTML eller BBCode. Svarsadressen för det här

meddelandet kommer att vara din email adress.';
$lang['Email_message_desc'] = 'Det här meddelandet kommer att skickas som ren text, inkludera inte någon HTML eller BBCode. Svarsadressen för det här

meddelandet kommer att vara din E-postadress.';

$lang['Flood_email_limit'] = 'Du kan inte skicka ett till email just nu, försök igen senare.';
$lang['Flood_email_limit'] = 'Du kan inte skicka ytterligare E-postmeddelanden för tillfället. Försök igen senare.';

$lang['Email_sent'] = 'Mailet har skickats.';
$lang['Email_sent'] = 'Meddelandet har skickats.';

$lang['Send_email'] = 'Skicka email';
$lang['Send_email'] = 'Skicka E-post';

$lang['Empty_subject_email'] = 'Du måste skriva in ett ämne på emailet.';
$lang['Empty_subject_email'] = 'Du måste ange ett ämne för meddelandet.';

// Memberslist
$lang['Sort_Top_Ten'] = 'Top Tio Författare';
$lang['Sort_Top_Ten'] = 'Top Tio-författare';

$lang['Sort_Email'] = 'Email';
$lang['Sort_Email'] = 'E-post';


// Group control panel
$lang['Group_Control_Panel'] = 'Grupp Kontrollpanel';
$lang['Group_Control_Panel'] = 'Gruppinställningar';

$lang['Group_type'] = 'Grupp typ';
$lang['Group_type'] = 'Grupptyp';

$lang['Non_member_groups'] = 'Icke-medlems grupper'; //Kommer inte på nåt bra. Särskrivning dock.

$lang['Memberships_pending'] = 'Medlemskaps förfrågningar';
$lang['Memberships_pending'] = 'Medlemskapsförfrågningar';

$lang['Group_joined'] = 'Du har nu ansökt om att bli medlem i den här gruppen<br />Du kommer att bli meddelad om du blir godkänd som medlem eller inte av

grupp moderatorn.';
$lang['Group_joined'] = 'Du har nu ansökt om att bli medlem i den här gruppen<br />Du kommer att bli meddelad om du blir godkänd som medlem eller inte av

gruppmoderatorn.';

$lang['Group_added'] = 'Du har lagts till i den här användar gruppen.';
$lang['Group_added'] = 'Du har lagts till i den här användargruppen.';

$lang['Already_member_group'] = 'Du är redan medlem av den här gruppen.';
$lang['Already_member_group'] = 'Du är redan medlem i den här gruppen.';

$lang['Group_type_updated'] = 'Uppdaterade grupp typen.';
$lang['Group_type_updated'] = 'Uppdaterade grupptypen.';

$lang['Confirm_unsub_pending'] = 'Ditt medlemskap i den här gruppen har inte än blivit godkänt, är du säker på att du vill avbryta ansökan?';
$lang['Confirm_unsub_pending'] = 'Ditt medlemskap i den här gruppen har inte än blivit godkänt. Är du säker på att du vill avbryta ansökan?';

// Search
$lang['Search_query'] = 'Sökfråga';
$lang['Search_query'] = 'Sök';


//
// Auth related entries
//
// Note the %s will be replaced with one of the following 'user' arrays
// These replace the %s in the above strings

$lang['Not_Moderator'] = 'Du är inte en moderator av det här forumet.';
$lang['Not_Moderator'] = 'Du är inte moderator på det här forumet.';

$lang['Not_Authorised'] = 'Inte Godkänd';
$lang['Not_Authorised'] = 'Inte godkänd';

//
// Viewonline
//

$lang['Forum_Location'] = 'Forum plats'; //Hittar inte detta, men det verkar vara en särskrivning.

$lang['Viewing_member_list'] = 'Kollar på användar listan';
$lang['Viewing_member_list'] = 'Kollar på användarlistan';

//
// Moderator Control Panel
//
$lang['Mod_CP'] = 'Moderator Kontrollpanel';
$lang['Mod_CP'] = 'Moderatorinställningar'; //Känns inte så bra, men får funka för tillfället.

$lang['Mod_CP_explain'] = 'Genom att använda formuläret nedan kan du utföra mass modererings operationer på det här forumet. Du kan låsa, låsa upp, flytta

eller ta bort hur många ämnen som helst.';
$lang['Mod_CP_explain'] = 'Genom att använda formuläret nedan kan du utföra mass odereringsoperationer på det här forumet. Du kan låsa, låsa upp, flytta

eller ta bort hur många ämnen som helst.';

$lang['Split_Topic'] = 'Dela Ämne Kontroll Panel';
$lang['Split_Topic'] = 'Inställningar för att dela ämne'; //Känns inte så bra, men får funka för tillfället.


$lang['Split_Topic_explain'] = 'Genom att använda formuläret nedan kan du dela ett ämne i 2 delar, antingen genom att välja inläggen individuellt eller genom

att dela vid ett valt inlägg';
$lang['Split_Topic_explain'] = 'Genom att använda formuläret nedan kan du dela ett ämne i två delar. Detta utförs antingen genom att välja inläggen individuellt eller genom

att dela vid ett valt inlägg';

$lang['Split_title'] = 'Ny ämnes rubrik';
$lang['Split_title'] = 'Ny ämnesrubrik';


$lang['None_selected'] = 'Du har inte valt några ämnen att utföra operationen på. Gå tillbaka och välj minst en.';
$lang['None_selected'] = 'Du har inte valt några ämnen att utföra operationen på. Gå tillbaka och välj minst ett ämne.';

$lang['This_posts_IP'] = 'IP för det här inlägget';
$lang['This_posts_IP'] = 'IP-adress för det här inlägget';

$lang['Other_IP_this_user'] = 'Andra IP adresser som den här användaren har postat från';
$lang['Other_IP_this_user'] = 'Andra IP-adresser som den här användaren har postat från';

$lang['Users_this_IP'] = 'Användare som postar från den här IP adressen';
$lang['Users_this_IP'] = 'Användare som postar från den här IP-adressen';

lang['IP_info'] = 'IP Information';
lang['IP_info'] = 'IP-information';

$lang['Lookup_IP'] = 'Slå upp IP';
$lang['Lookup_IP'] = 'Slå upp IP-adress';


// Errors (not related to a
// specific failure on a page)
//

$lang['Critical_Information'] = 'Kritisk Information';
$lang['Critical_Information'] = 'Kritisk information';

$lang['Critical_Error'] = 'Kritiskt Fel';
$lang['Critical_Error'] = 'Kritiskt fel';

$lang['An_error_occured'] = 'Ett Fel Inträffade';
$lang['An_error_occured'] = 'Ett fel inträffade';

$lang['A_critical_error'] = 'Ett Kritiskt Fel Inträffade';
$lang['A_critical_error'] = 'Ett kritiskt fel inträffade';

$lang['Click_return_modcp'] = 'Klicka %sHär%s för att återvända till Moderator Kontollpanel'; //Borde gå att hitta på nåt bätttre...

$lang['Admin_panel'] = 'Gå till Administrations Panelen'; //Borde gå att hitta på nåt bätttre...

//
// Login
//
$lang['Error_login'] = 'Du har skrivit in antingen ett felaktigt eller inaktivt användarnamn eller ett felaktigt lösenord';
$lang['Error_login'] = 'Du har antingen skrivit in ett felaktigt eller inaktivt användarnamn eller ett felaktigt lösenord';

//
// Viewtopic
//
$lang['Send_email'] = 'Skicka email';
$lang['Send_email'] = 'Skicka E-post';

$lang['ICQ_status'] = 'ICQ Status';
$lang['ICQ_status'] = 'ICQ-status';

$lang['Edit_delete_post'] = 'Ändra/Ta bort det här inlägget';
$lang['Edit_delete_post'] = 'Ändra eller ta bort det här inlägget';

$lang['View_IP'] = 'Visa författarens IP';
$lang['View_IP'] = 'Visa författarens IP-adress';

//
// Posting/Replying (Not private messaging!)
//
$lang['No_post_mode'] = 'Inget postnings val specificerat'; // If posting.php is called without a mode (newtopic/reply/delete/etc, shouldn't be shown

normaly)
$lang['No_post_mode'] = 'Inget postningsval specificerade'; // If posting.php is called without a mode (newtopic/reply/delete/etc, shouldn't be shown

normaly)

$lang['No_post_id'] = 'Inget inläggs ID specificerat';
$lang['No_post_id'] = 'Inget ID för inlägg specificerat';

$lang['To_few_poll_options'] = 'Du måste lägga till minst 2 val i omröstningen.';
$lang['To_few_poll_options'] = 'Du måste lägga till minst två val i omröstningen.';

$lang['Post_has_no_poll'] = 'Detta inlägget har ingen omröstning.';
$lang['Post_has_no_poll'] = 'Detta inlägg saknar omröstning.';

$lang['font_tiny'] = 'Pytteliten';
$lang['font_tiny'] = 'Minst';

$lang['font_huge'] = 'Enorm';
$lang['font_huge'] = 'Störst';

$lang['No_to_user'] = 'Du måste skriva in ett användarnamn att skicka meddelandet till.';
$lang['No_to_user'] = 'Du måste ange ett användarnamn att skicka meddelandet till.';


$lang['No_post_id'] = 'Inget inläggs ID specificerat';
$lang['No_post_id'] = 'Inget ID för inlägg specificerat';

$lang['Confirm_delete_pms'] = 'Är du säker på att du vill ta bort de här meddelandena?';
$lang['Confirm_delete_pms'] = 'Är du säker på att du vill ta bort dessa meddelanden?';
virtuality
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 266
Blev medlem: 2003-07-21 03:37
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av virtuality »

Den versionen du visar på är en gammal en, och det mesta av det där är redan ändrat i min version!
Den kan hämtas på http://www.phpbb.com/downloads.php

Nått har gått fel. Var hittade du den där filen?
Jonathan Virtuality Gulbrandsen - phpBB Sverige Moderator & Översättare
Utvecklingsforum för den svenska översättningen av phpBB3
Marcus®
Medlem
Medlem
Inlägg: 14
Blev medlem: 2003-08-19 13:29
Svar: 0
Ort: Solna/Stockholm

Inlägg av Marcus® »

virtuality skrev:Jo, förslag och kritik passar bra i detta inlägg :)

Och ditt förslag har mottagits och filen är ändrad :)
Tackar
virtuality skrev: Här kan man ladda ner den:
http://prdownloads.sourceforge.net/phpb ... wedish.zip

Där kommer alltid den nya versionen att finnas, även om du inte vet om den är uppdaterad, så kan du alltid klicka där för att få det senaste

Jag tror att det var denna jag tankade hem... Det jag anmärkte på i mitt tidigare inlägg (datan->information) var i alla fall ändrat i den versionen jag ändrat ovan. Tror jag i alla fall... Nu börjar jag bli förvirrad...
Ade
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 33
Blev medlem: 2003-08-26 16:48
Svar: 0
Ort: sthlm

Inlägg av Ade »

jo den här sidan kunde ju vara bra med översättningar och sånt
fast ännu bättre om vi kunde ha lite php nuke snack också
det är ju nästan uppbyggt på phpbb väl iallfall forumet där och pm:n
frazor
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2003-09-28 22:41
Svar: 0

Inlägg av frazor »

Tjena, jag har innan jag hittat er översättning gjort min egen till mitt forum.

Den finns att ladda ner för de som vill ha, här:
http://azrael.mjuk.net/~frazor/lang_swedish.rar

Har hittat bla hittat en brist i er nuvarande översättning inne på profil:
"Visa inte om jag är online: Ja / Nej"

Negationer är alltid jobbigt, folk blir osäkra.
I min egen version står det:
"Dölj att jag är påloggad: Ja / Nej"

Just my two cents.

Dessa och andra förändringar har jag i min fil, den som är överdrivet intresserad är välkommen att tanka ner. Hittar ni stavfel hos mig, PMa gärna eller tala om det i den här tråden.

Observera att jag lagt in en uppmaning till mina moderatorer i 'flytta tråd'-meddelandet. Ni kanske inte vill ha samma standardförfarande på era forum, då bör ni ta bort texten inom parantes kanske.
//f
utn
Medlem
Medlem
Inlägg: 15
Blev medlem: 2003-11-13 12:16
Svar: 0
Ort: Täby

översättning och bearbetning av lang_main.php

Inlägg av utn »

Det är tydligt att det finns flera personer som bearbetat den svenska texten till phpBB 2x .
Jag har också ansträngt mig i första hand med lang_main.php som i den officiella versionen inrymmer en del språkliga brister. Min textversion omfattar bl.a ny text för registrering. Ni kan se den på http://www.notiser.net
Skulle någon vara intresserad hör av er. Jag har inte lagt ut filen för hemladdning.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 7 och 0 gäster