vänsterställa prosilver

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Re: vänsterställa prosilver

Inlägg av Hjerpe »

Jag tog efter Thailands Forumet här och gjorde precis efter era goda råd i denna tråden.
Det jag dock lade märket till var att medlemmarnas visuellaprofil hamnade helt fel (se bilagor)
Vänster sida av profilen
Vänster sida av profilen
37th_fel1.jpg (114.62 KiB) Visad 8914 gånger
Höger sida av profilen
Höger sida av profilen
37th_fel2.jpg (136.37 KiB) Visad 8914 gånger
Någon som på rak arm vet vad jag gjort för fel här? (Ja, jag är väldigt ny inom detta omr.)
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det jag vet på rak arm är att valign="top" var inte med i den och är till för att inte forumet skulle skulle åka ner på sidan och samma sak i overall_footer.html om reklamen är kortare än forumet.

overall_header.html

Kod: Markera allt

<table border="0" width="100%" valign="top" id="table1" cellpadding="2">
   <tr>
      <td>
Dom här ändringen från den här tråden tar inte bort information, så som du visar med bilderna. är du säker på att det hände på grund av dom ändringar du utförde från den här tråden?
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Kjell skrev:Det jag vet på rak arm är att valign="top" var inte med i den och är till för att inte forumet skulle skulle åka ner på sidan och samma sak i overall_footer.html om reklamen är kortare än forumet.
Har lagt till valign="top" men har fortfarande samma problem.
Kjell skrev:Dom här ändringen från den här tråden tar inte bort information, så som du visar med bilderna. är du säker på att det hände på grund av dom ändringar du utförde från den här tråden?
Detta är det enda stora ingreppet jag gjort i php-filerna samt webbplatsens namn och beskrivning.
Ja just det, sen har jag ju även jobbat med toppbannern en aning! Där har vi ju lite bredd och höjdändringar också va?
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Om du tittar på bilderna jag angett så kan man liksom skrolla profilen väldigt mycket åt höger, den enda informationen som finns kvar rent visuellt är avataren och ranken.

Vilken fil/kod är det jag "kan" ha sabbat upp då?
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

memberlist_view.html.....

Men har du en länk till din sida?
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Kjell skrev:memberlist_view.html.....

Men har du en länk till din sida?
Sidan heter www.37th.se och här nedan har du min memberlist_view.html

<!-- INCLUDE overall_header.html -->

<h2>{PAGE_TITLE}</h2>

<form method="post" action="{S_PROFILE_ACTION}" id="viewprofile">
<div class="panel bg1<!-- IF S_ONLINE --> online<!-- ENDIF -->">
	<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<!-- IF AVATAR_IMG -->
		<dl class="left-box">
			<dt>{AVATAR_IMG}</dt>
			<!-- IF RANK_TITLE --><dd style="text-align: center;">{RANK_TITLE}</dd><!-- ENDIF -->
			<!-- IF RANK_IMG --><dd style="text-align: center;">{RANK_IMG}</dd><!-- ENDIF -->
		</dl>
	<!-- ENDIF -->

<dl class="left-box details" style="width: 80%;">
		<dt>{L_USERNAME}:</dt>
		<dd>
			<!-- IF USER_COLOR --><span style="color: {USER_COLOR}; font-weight: bold;"><!-- ELSE --><span><!-- ENDIF -->{USERNAME}</span>
			<!-- IF U_USER_ADMIN --> [ <a href="{U_USER_ADMIN}">{L_USER_ADMIN}</a> ]<!-- ENDIF -->
			<!-- IF U_SWITCH_PERMISSIONS --> [ <a href="{U_SWITCH_PERMISSIONS}">{L_USE_PERMISSIONS}</a> ]<!-- ENDIF -->
		</dd>
		<!-- IF not AVATAR_IMG -->
			<!-- IF RANK_TITLE --><dt>{L_RANK}:</dt> <dd>{RANK_TITLE}</dd><!-- ENDIF -->
			<!-- IF RANK_IMG --><dt><!-- IF RANK_TITLE -->&nbsp;<!-- ELSE -->{L_RANK}:<!-- ENDIF --></dt> <dd>{RANK_IMG}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- ENDIF -->
		<!-- IF S_USER_INACTIVE --><dt>{L_USER_IS_INACTIVE}:</dt> <dd>{USER_INACTIVE_REASON}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF LOCATION --><dt>{L_LOCATION}:</dt> <dd>{LOCATION}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF AGE --><dt>{L_AGE}:</dt> <dd>{AGE}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF OCCUPATION --><dt>{L_OCCUPATION}:</dt> <dd>{OCCUPATION}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF INTERESTS --><dt>{L_INTERESTS}:</dt> <dd>{INTERESTS}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF S_GROUP_OPTIONS --><dt>{L_USERGROUPS}:</dt> <dd><select name="g">{S_GROUP_OPTIONS}</select> <input type="submit" name="submit" value="{L_GO}" class="button2" /></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- BEGIN custom_fields --><dt>{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}:</dt> <dd>{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</dd><!-- END custom_fields -->
		<!-- IF S_USER_LOGGED_IN and S_ZEBRA -->
			<!-- IF U_ADD_FRIEND and U_ADD_FOE-->
				<dt>&nbsp;</dt> <dd><a href="{U_ADD_FRIEND}"><strong>{L_ADD_FRIEND}</strong></a></dd>
				<dt>&nbsp;</dt> <dd><a href="{U_ADD_FOE}"><strong>{L_ADD_FOE}</strong></a></dd>
			<!-- ELSE -->
				<!-- IF U_REMOVE_FRIEND -->
					<dt>&nbsp;</dt> <dd><a href="{U_REMOVE_FRIEND}"><strong>{L_REMOVE_FRIEND}</strong></a></dd>
				<!-- ELSE -->
					<dt>&nbsp;</dt> <dd><a href="{U_REMOVE_FOE}"><strong>{L_REMOVE_FOE}</strong></a></dd>
				<!-- ENDIF -->
			<!-- ENDIF -->
		<!-- ENDIF -->
	</dl>

<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
</div>

<div class="panel bg2">
	<div class="column1">

<h3>{L_CONTACT_USER} {USERNAME}</h3>

<dl class="details">
		<!-- IF U_EMAIL --><dt>{L_EMAIL_ADDRESS}:</dt> <dd><a href="{U_EMAIL}">{L_SEND_EMAIL_USER} {USERNAME}</a></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_WWW --><dt>{L_WEBSITE}:</dt> <dd><a href="{U_WWW}" title="{L_VISIT_WEBSITE}: {U_WWW}">{U_WWW}</a></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_PM --><dt>{L_PM}:</dt> <dd><a href="{U_PM}">{L_SEND_PRIVATE_MESSAGE}</a></dd>
		<!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_MSN or USER_MSN --><dt>{L_MSNM}:</dt> <dd><!-- IF U_MSN --><a href="{U_MSN}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_MSNM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_MSN}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_YIM or USER_YIM --><dt>{L_YIM}:</dt> <dd><!-- IF U_YIM --><a href="{U_YIM}" onclick="popup(this.href, 780, 550); return false;">{L_SEND_YIM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_YIM}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_AIM or USER_AIM --><dt>{L_AIM}:</dt> <dd><!-- IF U_AIM --><a href="{U_AIM}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_AIM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_AIM}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_ICQ or USER_ICQ --><dt>{L_ICQ}:</dt> <dd><!-- IF U_ICQ --><a href="{U_ICQ}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_ICQ_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_ICQ}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF U_JABBER and S_JABBER_ENABLED --><dt>{L_JABBER}:</dt> <dd><a href="{U_JABBER}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_JABBER_MESSAGE}</a></dd><!-- ELSEIF USER_JABBER --><dt>{L_JABBER}:</dt> <dd>{USER_JABBER}</dd><!-- ENDIF -->
		<!-- IF S_PROFILE_FIELD_1 -->
			<!-- NOTE: Use a construct like this to include admin defined profile fields. Replace FIELD1 with the name of your field. -->
			<dt>{postrow.PROFILE_FIELD1_NAME}:</dt> <dd>{postrow.PROFILE_FIELD1_VALUE}</dd>
		<!-- ENDIF -->
		</dl>
	</div>

<div class="column2">
		<h3>{L_USER_FORUM}</h3>
		<dl class="details">
			<dt>{L_JOINED}:</dt> <dd>{JOINED}</dd>
			<dt>{L_VISITED}:</dt> <dd>{VISITED}</dd>
			<!-- IF U_NOTES or U_WARN -->
			<dt>{L_WARNINGS}: </dt>
			<dd><strong>{WARNINGS}</strong> [ <a href="{U_NOTES}">{L_VIEW_NOTES}</a> <!-- IF U_WARN --> | <a href="{U_WARN}">{L_WARN_USER}</a> <!-- ENDIF -->]</dd>
			<!-- ENDIF -->
			<dt>{L_TOTAL_POSTS}:</dt> <dd>{POSTS} | <strong><a href="{U_SEARCH_USER}">{L_SEARCH_USER_POSTS}</a></strong><!-- IF POSTS_PCT --><br />({POSTS_PCT} / {POSTS_DAY})<!-- ENDIF --></dd>
			<!-- IF S_SHOW_ACTIVITY and POSTS -->
				<dt>{L_ACTIVE_IN_FORUM}:</dt> <dd><!-- IF ACTIVE_FORUM --><strong><a href="{U_ACTIVE_FORUM}">{ACTIVE_FORUM}</a></strong><br />({ACTIVE_FORUM_POSTS} / {ACTIVE_FORUM_PCT})<!-- ELSE --> - <!-- ENDIF --></dd>
				<dt>{L_ACTIVE_IN_TOPIC}:</dt> <dd><!-- IF ACTIVE_TOPIC --><strong><a href="{U_ACTIVE_TOPIC}">{ACTIVE_TOPIC}</a></strong><br />({ACTIVE_TOPIC_POSTS} / {ACTIVE_TOPIC_PCT})<!-- ELSE --> - <!-- ENDIF --></dd>
			<!-- ENDIF -->
		</dl>
	</div>
</div>

<!-- IF SIGNATURE -->
<div class="panel bg1">

<h3>{L_SIGNATURE}</h3>

<div class="postbody"><div class="signature" style="border-top:none; margin-top: 0;">{SIGNATURE}</div></div>

</div>
<!-- ENDIF -->

</form>

<!-- INCLUDE jumpbox.html -->

<!-- INCLUDE overall_footer.html -->
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag kan inte se något fel i den koden..... jag ville se det med egna ögon, så jag var inne på din sida, så du skulle kunna aktivera mig så kommer jag åt den sidan.

jag föreslår också att du ändrar koden i overall_header.htm till detta.

<tr>
<td valign="top">
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Japp, det är inlagt men jag har fortfarande samma problem med profilen!
Jag har accepterat ditt konto på forumet så du kan titta efter själv Kjell.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Jag har varit inne på sidan och ser inte något fel på sidan, all information ligger där och jag provade på flera användare :?:
Prova med att tömma webbläsarens cache.

Nu har du lite för mycket kod i overall_header.htm, ta bort

<tr>
<td
Bilagor
profil.png
profil.png (34.6 KiB) Visad 8828 gånger
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Japp, har rensat cachen och städat overall_header.html, fortfarande fel.. .

<meta name="description" content="37th Cyber Nut House" />
{META}
<tr>
<td valign="top">

<title>37th.se &bull; <!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} &bull; <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} &bull; <!-- ENDIF -->The 37th Cyber Nut House</title>
Men hur kommer det sig att du ser profilen på detta sätt medans vi andra andra ser den som mina två bilder här ovan?!
Har pratat med alla de andra användarna och dom har exakt samma look på profilen, tom och förskjuten åt höger.
Senast redigerad av Kjell den 2008-07-22 13:26, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Rensar ut en massa onödig kod.....
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Bra fråga till den högre skolan :lol:
Jag ser att din sida ser rätt ut nu, utan att den hoppar runt och lägger sig mitt på skärmsidan.
Om profilen, så vet jag inte... jag har ingen specialfilter för din sida, men jag kör FireFox, ska prova IE också.

Edit: Fungerar med IE5 och 6, är tvungen att vänta med att prova 7:an då åskan tog min router till den datorn i går, frugan är och inhandlar en ny idag :) Men har svårt att tro att det blir fel......, alla ni kan inte ha samma inställningar och samma version av (Internal Error) IE.
I IE5 så är den inte snygg, den flyter över till höger, men all information är där.
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Försök med att regga ett nytt testkonto och aktivera den precis likadant som du gjorde med Kjelles konto. Se om det blir någon skillnad.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Kjell skrev:Jag ser att din sida ser rätt ut nu, utan att den hoppar runt och lägger sig mitt på skärmsidan.
Ja, det hade jag inte lagt märket till innan, tack!
tumba25 skrev:Försök med att regga ett nytt testkonto och aktivera den precis likadant som du gjorde med Kjelles konto. Se om det blir någon skillnad.
Japp, testade det innan ja fick kontakt med Kjell och det blir förskjutet till höger och utan text även då. Har pratat med en medlem på forumet som kör med
Mozilla Firefox 3 och för honom tycks det fungera som det ska nu, men för oss övriga IE-användare så är det likadant som förut.. .dvs. förskjutet och utan text.
37th_fel3.jpg
37th_fel3.jpg (66.81 KiB) Visad 8784 gånger
Användarens profilbild
Hjerpe
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Hjerpe »

Jag har slängt in Mozilla Firefox 3.0.1 nu jag med och då funkar det felfritt, men så snart jag går in med Internet Explorer 7 så förskjuts profilen till höger och texten försvinner igen :lol:
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Funderade på en fuling, att göra den sidan i en frame.... men väntar på att tumba också kollar......
Skriv svar