Problem med skarpa IE8

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
nickecross
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Re: Problem med skarpa IE8

Inlägg av nickecross »

Skulle rekomendera att du körde Firefox. Bättre snabbare och säkrare.
B Thomas
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av B Thomas »

Med tanke på att
B Thomas skrev:... eller att man får "använd-inte-den-webläsaren-rekommendationen".
så var ju
nickecross skrev:Skulle rekomendera att du körde Firefox. Bättre snabbare och säkrare.
en imponerande kommentar.

Man konstaterar problem med att använda phpBB i den webbläsare som har den absolut största markandsandelen (minskar förvisso) och då får man den kommentaren - Lyhört :wink:

För övrigt har jag Firefox, men hör och häpna - jag föredrar det där dj-a onämnbara otyget Internet Explorer

Men hade det bara handlat om att jag får problem hade det väl varit ett mindre problem.
Men jag vill att vårt forum ska fungera för alla användare - och det ska kunna vara tillgänglig för en stor publik.
Ska jag säga samma sak till dom som du föreslog? Då kan vi lika gärna slå igen butiken, serru. Kunden bestämmer vettu! 8)
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

IE8 är inte marknadsledande, till att börja med.

Men ja, man har petat in en massa hack i phpBB3 till kommande release bara för att IE8 inte följer standard.

Och ja, man kan vänta på saken... om IE8 är "icke-standard-följande" så ser kan vi se till att phpBB3 stödjer det ändå. Och då kan man se det som en bugg att inte phpBB3 följer "IE8-standard". ;-)

3.0.5 förväntas landa denna månad, om inget allvarligt fel upptäcks.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

B Thomas, jag använder också nästan enbart IE.
Jag har vant mig vid utseendet på sidorna jag besökar.
FF t.ex. ger en mycket antik version av inmatningsfält. Det ser ut som det gjorde hos Netscape2.

En annan webbläsare som jag gillar är Chrome. Snabb och bra. Och jag SKITER i att det "ringer hem".
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar