Uppgradera till 2.0.18
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Uppgradera till 2.0.18
Jag har laddat hem "Changed Files Only" och packar upp "2.0.17_to_2.0.18.zip". Sedan laddar jag upp de filer som ligger i mappen, d.v.s. skriver över de gamla filerna.
I "Changed Files Only" finns även mapparna cache, contrib, docs och install. Ska jag ladda upp de också? I instruktionen står det att "you should run install/update_to_latest.php after you have finished updating the files". Jag har prövat att lägga alla mapparna i rooten och kört filen update_to_latest.php och det går bra men när jag sedan går in på hemsidan igen kommer det upp en massa felmeddelanden.
Kanske är det bättre att gå in fil för fil och föra in ändringarna manuellt? Men databasen måste väl uppgraderas sedan? Hur gör jag då?
Jag uppgraderade som du från 2.0.17 till 2.0.18.
Har diverse MODar, (därför) gjorde allt manuellt utom datbasuppdateringen där körde jag install/update_to_latest.php
Fungerade direkt och den manuella uppdateringen var inte så svår, hade kanske några tveksamheter där jag var lite osäker.
Fast det tog ju tid, Installation Time: 2 Hours står det fast för mig tog det nog det dubbla, men jag kollade noga... det går att göra fel...
Du har väl noterat att det kom en ändring efter den första uppdateringen.
dallas
Warning: main(./includes/template.php): failed to open stream: No such file or directory in /public_html/teachme.se/common.php on line 184
Warning: main(): Failed opening './includes/template.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /public_html/teachme.se/common.php on line 184
Warning: main(./includes/auth.php): failed to open stream: No such file or directory in /public_html/teachme.se/common.php on line 186
Warning: main(): Failed opening './includes/auth.php' for inclusion (include_path='.:/usr/local/lib/php') in /public_html/teachme.se/common.php on line 186
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /public_html/teachme.se/common.php:184) in /home/userB/b0045100/public_html/teachme.se/includes/sessions.php on line 258
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at public_html/teachme.se/common.php:184) in /home/userB/b0045100/public_html/teachme.se/includes/sessions.php on line 259
Fatal error: Cannot instantiate non-existent class: template in /public_html/teachme.se/includes/functions.php on line 381
Efter uppgraderingen av databasen har jag tagit bort install och cotrib.
Ger återställning av databasen en total återställning eller ligger det kvar något? Jag tittade i update_to_latest-filen. Det verkar vara stora förändringar i databaserna i den senaste uppgraderingen.
1) gör backup av filer och databas!
2) ladda hem phpBB 2.0.18 changed files only
3) packa upp dem på din hårddisk
4) ladda upp filerna och skriv över de som ligger på din FTP-server
5) kör uppdateringen av databasen
6) radera uppdaterings-filen för databasen, radera mappen "install" och ev "contrib"
Gjorde du precis så?
Ingen support via PM!
Du kan använda phpMyAdmin eller gå via shell (mysql backup.sql > dbname).
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Jag går in via ssh till databasen på Levonlines server. Jag har inte prövat att gå in med phpAdmin. Vilket Mysql-kommando ska jag använda om jag vill installera allt på en gång och inte en tabell i taget?
Jag har:
1) gjort backup av filer och databas!
2) laddat hem phpBB 2.0.18 changed files only
3) packat upp dem på min hårddisk
4) laddat upp filerna i mappen 2.0.17_to_2.0.18, laddat upp mapperna cache, contrib, docs, install och skrivit över de som ligger på min FTP-server
5) kört uppdateringen av databasen (http://www.domain.se/install/update_to_latest.php)
6) raderat mappen "install" och "contrib"
Denna text dyker upp när jag kört instllationsfilen:
Information
Database type :: mysql
Previous version :: 2.0.17
Updated version :: 2.0.18
Updating database schema
Progress :: . Done
Result :: No errors
Updating data
Progress :: . . . .
Updating version and optimizing tables
Progress :: . . Done
Result :: No errors
Update completed
Please make sure you have updated your board files too, this file is only updating your database.
You should now visit the General Configuration settings page in the Administration Panel and check the General Configuration of the board. If you updated from versions prior to RC-3 you must update some entries. If you do not do this emails sent from the board will contain incorrect information. Don't forget to delete this file!
Varför funkar det inte???
Har det någon betydelse att forumet är placerat direkt under domänen (http://www.domain.se/alla filer)?
Vad menas med detta?
##
##----------[ FIND ]-------------------------------------
##
## The line before unset($input); contains two spaces.
## The objective here is to delete these.
##
unset($input);
##
##----------[ REPLACE WITH ]-----------------------------
##
unset($input);
Vad är det som ska tas bort? Blanksteg eller hakparenteser?