JAG HAR BLIVIT HACKAD! :(:(:(

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ladda upp forums-filerna igen!
Du har ju en "backup" på din hårddisk eller?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Jo det ska jag ha, de är väl från i våras dock.. sen jag blev av med bredbandet typ ;) men databsen är kvar på servern iaf..

det har kommit upp en massa nya filer, kopior av ursprungen med a_ framför på servern, gjorde installtionen i sep förra året, har inte lagt upp uppgraderingar sen dess, tänk att man skulle få lära sig att hålla det uppgraderat på detta sätt ;)
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Var hittar jag vilken version av phpbb jag har?
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Det rör sig iallafall om ändringar i databasen, eller de har iaf lagt sig där, jag har fått bort hälften av miffots skit nu, men alla färger i sub silver är satta till 00000 var kan man hitta de ursprungliga färgerna?!!

vill gärna få igång det så man kan uppgradera forumet...
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Yes! bara färgerna kvar så är det tillbaks som det ska :) blir att uppgradera ikväll om jag kan få fatt på färgerna :) de färgkoder som finns i phpbb_themes
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Det är aldrig roligt när detta sker. Se därför till att alltid UPPDATERA! när en ny version kommer! Det är också klokt att ta en backup på databasen med jämna mellanrum. Typ en gång per dygn. Det gör du med ett s k cron job och kommandot mysqldump.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Så när så nära och så klantar jag mig! nu var jag överförsiktig och tog backup mellan ändringarna, men de är kvar på jobbet :/

får efter ändring i databasen phpbb_themes upp felkod

phpBB : Critical Error

Could not open _vti_cnf template config file

DEBUG MODE

Line : 327
File : /customers/"domän".se/"domän".se/httpd.www/forum/includes/functions.php

skulle någon vänlig själ kunna posta/maila whatever värdena på fälten som är där i på vanliga subSilver stylen? det var här som det var ganska uppfuckat i databasen.. ändrade visst en för mycket...

Fälten är:

themes_id
template_name
style_name
head_stylesheet
body_background
body_bgcolor
body_text
body_link
body_vlink
body_alink
body_hlink
tr_color1
tr_color2
tr_color3
tr_class1
tr_class2
tr_class3
th_color1
th_color2
th_color3
th_class1
th_class2
th_class3
td_color1
td_color2
td_color3
td_class1
td_class2
td_class3
fontface1
fontface2
fontface3
fontsize1
fontsize2
fontsize3
fontcolor1
fontcolor2
fontcolor3
span_class1
span_class2
span_class3
img_size_poll
img_size_privmsg

Jag vet, det är en h***es massa, men faliure is not an option! börjar bli smått desperat att få igång det och kunna ta en fungerande ok backup så att man kan uppgradera och sen hålla det i schack!

tack tack och tack om nån skulle orka!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Prova detta i phpmyadmin:

Kod: Markera allt

INSERT INTO phpbb_themes (themes_id, template_name, style_name, head_stylesheet, body_background, body_bgcolor, body_text, body_link, body_vlink, body_alink, body_hlink, tr_color1, tr_color2, tr_color3, tr_class1, tr_class2, tr_class3, th_color1, th_color2, th_color3, th_class1, th_class2, th_class3, td_color1, td_color2, td_color3, td_class1, td_class2, td_class3, fontface1, fontface2, fontface3, fontsize1, fontsize2, fontsize3, fontcolor1, fontcolor2, fontcolor3, span_class1, span_class2, span_class3) VALUES (1, 'subSilver', 'subSilver', 'subSilver.css', '', 'E5E5E5', '000000', '006699', '5493B4', '', 'DD6900', 'EFEFEF', 'DEE3E7', 'D1D7DC', '', '', '', '98AAB1', '006699', 'FFFFFF', 'cellpic1.gif', 'cellpic3.gif', 'cellpic2.jpg', 'FAFAFA', 'FFFFFF', '', 'row1', 'row2', '', 'Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif', 'Trebuchet MS', 'Courier, \'Courier New\', sans-serif', 10, 11, 12, '444444', '006600', 'FFA34F', '', '', '');

INSERT INTO phpbb_themes_name (themes_id, tr_color1_name, tr_color2_name, tr_color3_name, tr_class1_name, tr_class2_name, tr_class3_name, th_color1_name, th_color2_name, th_color3_name, th_class1_name, th_class2_name, th_class3_name, td_color1_name, td_color2_name, td_color3_name, td_class1_name, td_class2_name, td_class3_name, fontface1_name, fontface2_name, fontface3_name, fontsize1_name, fontsize2_name, fontsize3_name, fontcolor1_name, fontcolor2_name, fontcolor3_name, span_class1_name, span_class2_name, span_class3_name) VALUES (1, 'The lightest row colour', 'The medium row color', 'The darkest row colour', '', '', '', 'Border round the whole page', 'Outer table border', 'Inner table border', 'Silver gradient picture', 'Blue gradient picture', 'Fade-out gradient on index', 'Background for quote boxes', 'All white areas', '', 'Background for topic posts', '2nd background for topic posts', '', 'Main fonts', 'Additional topic title font', 'Form fonts', 'Smallest font size', 'Medium font size', 'Normal font size (post body etc)', 'Quote & copyright text', 'Code text colour', 'Main table header text colour', '', '', '');
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Ska jag kunna köra det där som en "batch" eller? jag kan inte särskilja värdena från texten..
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Kör det i phpmyadmin.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Jag måste vara pantad.. jag är inne i phpmyadmin, finns det körmöjligheter under phpbb_themes eller ska jag stå i "rooten" .. jag hittar inget ställe att föra in allt det där.. under operationer finns en del men ...
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Klicka på din databas till vänster och sedan på SQl till höger.

Klistra in koden och klicka på Kör.

Hoppas att det funkar!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

aha där var det! tack :)

den svara de dock
MySQL sa:

#1062 - Duplicate entry '1' for key 1
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Japp, jag glömde det! Du måste tömma de två tabellerna först ...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

Det funka! :)

tack tack och tack, jag kan inte beskriva hur mycket det där var värt! :) pulsen gick ner från 190 till iallafall 100! :)
Skriv svar