Installera en "style"

Frågor kring teman (forumets design) för phpBB 2.0.x.

Moderator: Moderatorgrupp

Spike
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-11 20:00
Svar: 0
Ort: Stockholm

Installera en "style"

Inlägg av Spike »

Hej, jag har lite problem.. Jag håller på att lägga upp ett forum och jag lyckas inte få till det där med att installera en style. Jag har laddat upp den i template och installerat och sen valt den i "konfiguration". Det funkar jättebra ända tills jag loggat in, då går den tillbaka till standardstilen tills jag loggat ut igen.. Nån som kan hjälpa mig?

//Spike
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Du måste ange den som standard för forumet.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Spike
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-11 20:00
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av Spike »

Jag har angett den som standard.. Jag har provat med flera olika stilar och det blir samma sak hela tiden. Så fort man loggat in så går den tillbaka till orginal-stilen och så fort man loggat ut igen så har den den stil jag har valt. =) Känns som att jag är ensam om att lyckas med detta haha. Kan det vara nån inställning jag har fel? Är det inte så att om jag valt stilen som standard så måste den vara det hela tiden? Känner mig väldigt förvirrad och kan inte komma på vad som är fel.. Har iofs aldrig kodat en rad php i mitt liv, men det är därför det här verkar så lovande att man inte behöver kunna så mycket av det som ligger bakom för att få det att funka.. Men jag lyckas ändå.. Nån som har lust att titta på¨sidan så de förstår vad jag menar? =)

// Spike
Spike
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2005-10-11 20:00
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av Spike »

Haha, jag kom på det.. Mitt admin-konto skapades ju innan jag la in den nya stilen som standard. Därför hade min användare inte den nya som standard, men nya användare som man skapade fick som förstaval den nya stilen =) KLART! tack så mycket för hjälpen!!
//Spike
MN
Gammal medlem
Gammal medlem
Inlägg: 76
Blev medlem: 2005-06-04 12:06
Svar: 0
Ort: Stockholm

Inlägg av MN »

Ett tips för framtiden angående detta problem är att använda funktionen "ersätt användares stil med standardstilen" som finns under "konfiguration" på adminpanelen. I alla fall om man vill att alla ska ha samma forumstil, oavsett vad som är angivet i användarnas profiler. Något som hjälpt mig flera gånger iaf...

/MN
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster