Fatal error & en fråga

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

sathack
Medlem
Medlem
Svar: 0

Fatal error & en fråga

Inlägg av sathack »

Hejsan

Ska precis öppna mitt forum igen efter några månader i graven. Så har suttit och uppgraderat en massa nu men den sista uppdateringen jag skulle göra så står det att allting gick bra men sen när jag ska in på forumet / portalen så får jag följande ---> Fatal error: Call to undefined function: get_icon_title() in /mounted-storage/home6/sub002/sc13042-DAVI/www/forum/portal.php on line 207 nått förslag på hur jag löser det ?

Fileerna jag körde var phpBB 2.0.16 to phpBB 2.0.17 Code Changes - updated Files from 2.0.x -> 2.0.17 only

Sen när jag lägger in min databas med liter över 8000 användare så går forumet segt som 17. Har provat 2 olika hotel och även min egen server och blir samma seghet. kan ta 30 sec att öppna forumet ibland. var inte så innan jag stängde ner. Finns det nått man kan göra för att få det bra `?

// Sathack
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Vänta lite, du kör Plus eller en annan portal?
Då kan det hända att du inte helt enkelt kan köra phpBBs update-filer.

Vad har du för system exakt?
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
sathack
Medlem
Medlem
Svar: 0

Inlägg av sathack »

Jag kör plus. Men har fixat första problemet, installerade om allt inatt igen.
Det var en kompis som sa att jag skulle använda dom filerna för att uppdatera plus 1.52.

Segheten.

Forumet körs på följande
Server Configuration

Apache version : Apache/1.3.33 (Win32)
PHP version : 4.3.11
MySQL version : 4.1.10a-nt - extension : mysql

själva servern jag testat är en dual Xeon med 2 st 3.4 Ghz prollar. 4 Gig DDR-minnen. Raptor disk. OS: Server 2003. Vet inte vad hotelen har riktigt för system där jag med testat.

// Sathack
Skriv svar