Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Hej!
Jag har en användare på mitt forum som får följande meddelande "Du kan inte göra ett nytt inlägg så snart inpå ditt förra." Troligtvis har det blivit någon bugg för just den användaren för det var i samband med att jag hade problem med tiden i min windows-domän som allt startade; alla inlägg som skrevs under någon veckas tid fick datum "från framtiden" tex "29 november 2049". Just detta grundproblem är nu löst och då var det andra användare som också hade problem att skriva inlägg etc men jag löste detta genom att plocka bort alla inlägg från "framtiden" :) Dock verkar det inte lösas för denna användare. Så vitt jag vet har jag rensat alla framtidsinlägg men men...så fort hon skriver ett meddelande så dyker ovanstående felmeddelande upp. Är kontot korrupt tro? Jag har rensat cach och sådana saker utifall nånting hängde kvar men det hjälper inte. Någon som har något tips? Jag kör PHPBB 3.0.11 (jag planerar att uppgradera till senaste versionen inom kort, kan ju hända att det löser problemet).

Mvh:
Eric
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Vill tillägga att en uppdatering av forumet inte löste problemet...
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av Sinom »

Hej echo666!

Vänligen fyll i Supportmallgeneratorn för att vi enklare skall kunna ge dig support.

- Sinom
Bild
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Supportmallgenerator

Vilken version utav phpBB använder du?: phpBB 3.0.12
Vad har du för adress till ditt forum?: ej tillämpbar
Vad använder du för webhotell?: Egen server
Hur installerade du ditt forum?: Jag använde mig utav nedladdningspaketet från phpBB.com
Är ditt forum en ny installation eller en konvertering?: Uppdatering från en tidigare version utav phpBB3
Krävs det att man registrerar för att producera detta problem?: Ja
Har du några MODs installerade?: Inte mer än en annan "stil"
Vilka stilar har du installerade?: Revolution style by Semi Deus
Vilket/Vilka språk har du installerat på ditt forum?: svenska
Vad har du för erfarenhet?: Bekväm med PHP och phpBB
När började ditt problem?: Efter problem med mitt interna LAN, har inget med Moddar eller annat som har med PHPBB att göra.
Vänligen beskriv ditt problem.: En användare (endast 1 vad jag känner till) får felmeddelandet "Du kan inte göra ett nytt inlägg så snart inpå ditt förra" när hon skall skriva ett inlägg (behörigheten har aldrig blivit ändrad så den är korrekt)

Genererad utav Supportmallgeneratorn.
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av Sinom »

Test med att köra Synkronisera inläggsräknare från ACP > Allmänt

- Sinom
Bild
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Dessvärre samma sak. Jag gjorde detta innan uppateringen till 3.0.12 också samt rensade cache och lite annat utifall någon skit ligger kvar.
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Vill tillägga att inställningen "ingorera tidsbegränsning mellan inlägg" är förbockad, både för behörigheten för specifik användare och för den gruppen hon sedan tidigare är medlem i. Ingen skillnad tyvärr.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-07-15 07:56
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av Slacker »

Eftersom problemet bara finns hos en användare misstänker jag fel hos denne användare. Be honom testa en annan webbläsare. Ett annat alternativ är att tömma cachen i webbläsaren samt logga ut och sedan logga in igen.
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Faktum är att jag själv har testat det på min dator genom att byta lösenord på användaren så jag kom in och testat med både IE och Chrome. Funderar på om man skulle göra någon repair men jag vet inte vilken tabell jag skall kolla i och dessutom är mina kunskaper rätt begränsade vad det gäller databaser.
Slacker
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 166
Blev medlem: 2007-07-15 07:56
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av Slacker »

Jag tror att du kan lösa problemet genom att kontrollera user_lastpost_time för henne i tabellen phpbb_users.
Kolla med denna konverter. http://www.onlineconversion.com/unix_time.htm
Antagligen är hennes user_lastpost_time satt i framtiden.

https://www.phpbb.com/community/viewtop ... &t=1394115
echo666
Medlem
Medlem
Inlägg: 12
Blev medlem: 2011-10-03 17:22
Svar: 0

Re: Tids-Problem att skriva inlägg för en användare

Inlägg av echo666 »

Gick in i tabellen forum_users och lade in ett datum före dagens. Det gjorde tydligen susen :) Konverteraren var ju helt klart hjälpfull då de befintliga siffrorna nästan var ren grekiska. Ska meddela användaren så får hon testa också. Tack för hjälpen!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst