Flytta från forumup.se?

Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.

Moderator: Moderatorgrupp

Kategoriregler
Skapa en tråd här om du vill ha hjälp med att exempelvis skapa en logotyp, egna rank-bilder eller installation av MODdar eller hela forum. Denna kategori är enbart avsett för förfrågan om tjänster mot betalning, och skall ej förväxlas med supportforumet. Du får enbart göra förfrågan här, inte annonsera dina tjänster.
tompa62
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2013-03-23 11:11
Svar: 0

Flytta från forumup.se?

Inlägg av tompa62 »

Hej.
Jag undrar om det är möjligt att flytta ett forum från forumup.se, där man vad jag förstår inte kan få en backup på databasen/forumet (av "säkerhetsskäl").
Rent teoretiskt tycker jag att det borde gå att med hjälp av skript logga in på forumet och sedan traversera det och spara åtminstone innehållet i något format, som sedan kan återställas i ett nyskapat forum där man har bättre möjligheter att administrera grejorna.

Någon som gjort detta eller tror sig kunna göra det?

Mvh, Tomas
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Flytta från forumup.se?

Inlägg av Sinom »

Hej Tomas!

Vad har ni för typ av tillgång för det skapade forumet.

Har ni FTP-tillgång till filerna?
Har ni någon som helst tillgång till en databas?

Om man frågar support, går det att få en backup utav databasen den vägen?

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Flytta från forumup.se?

Inlägg av Holger »

Fee options
...
Download Backup
...
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 5 och 0 gäster