phpbb gallery 1.1.6 frågor

Frågor kring MODdar (modifikationer) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
nic
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 3
Blev medlem: 2013-01-14 13:57
Svar: 0

phpbb gallery 1.1.6 frågor

Inlägg av nic »

Hej!
Efter många pust och stön lyckades jag få det installerat med automod:en och en kodändring https://www.phpbb.com/customise/db/mod/ ... /faq/f_361 på mitt lilla forum.

Nu till problemen!
Det kändes lite instabilt när det bytte ut min headersbild (som här är phpbb skapar gemenskap) så nu väntar jag med att installera om igen.
På den demo jag såg så klickade man på bilden och den kom upp som på FB typ men det fick jag aldrig till :cry:
Sedan vissas på tok förmycke information om kamerainställningar mm som inte behövs och jag inte lyckades få bort.

Det jag behöver är:
En kategori som heter bilder och öppnar ett galleri (Ska bara finnas ett album på hela forumet som är öppet för alla) så som gallerylänken gör fast som kategori istället.
Layouten ska vara som på fb med miniatyrbilder då med bara ett namn när man klickar på bilden blir den större och här kan man kanske godkänna komentarer och lite mer info om bilden men inte kamerainfo som slutartider, blixt mm
Som senare problem ska dessa bilder även kunna integrera med kiss portal engine då dom ska rulla i ett av blocken och vara klickbara :D

Om jag behöver ändringar iform av koder så behöver jag en bra beskrivning om var typ styles/prosilver/imageset/mods.

Tacksam för svar
Nic
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster