Hur kan man låsa en kategri från svar?

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
Användarens profilbild
andercz
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-07-10 10:45
Svar: 0

Hur kan man låsa en kategri från svar?

Inlägg av andercz »

Jag vill kunna låsa ett par kategorier så att man inte kan svara på inläggen. Det skall alltså gå att lägga in nya inlägg, men det skall inte gå att svara på dem. Det är en KÖP- och en SÄLJ-kategori, och jag vill "uppmuntra" till att man kontaktar köpre och säljare direkt i stället för att föra långa mailkonversationer på forumet, i stil med "jag har xxx som du söker, kontakta mig", varpå annonsören svarar:" JAha, och vad vill du ha för den då?" Annonsörerna kan ju kontaktas direkt via EPOST-knappen... Affärer förs bäst privat, inte inför öppen ridå, med ett forum som åskådare.

Finns det något sätt att i dessa kategorier få med en informationstext om att kontakta annonsören med EPOST-knappen?

I administrationssidorna står att "Här kan du lägga till, redigera, ta bort, låsa och låsa upp individuella kategorier och ställa in andra inställningar." Om jag låser en kategori, kan man då fortsätta lägga in nya inlägg, eller är den bara konserverad, och går bara att läsa?

Finns det något sätt att ställa in det som jag vill ha det?

Mvh
Anders
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Hur kan man låsa en kategri från svar?

Inlägg av Sinom »

Hej andercz!

För att få fram detta behöver du antingen skapa en ny grupp för endast säljare samt en grupp för endast köpare.
Du kan då göra så att säljaren kan få göra inlägg i denna kategorin och köparen får endast läsa.

Eller så kan du göra så att dina användare får låsa sina EGNA trådar, samt ge detta råd till samtliga för att förhindra att andra postar i dom.

- Sinom
Bild
Användarens profilbild
andercz
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 6
Blev medlem: 2011-07-10 10:45
Svar: 0

Re: Hur kan man låsa en kategri från svar?

Inlägg av andercz »

OK, det är ingen överväldigande trafik på dessa två kategorier, så det enklaste sättet är väl att jag själv ser till att låsa alla nya annonser.

Tack i alla fall

Anders
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Hur kan man låsa en kategri från svar?

Inlägg av Marcus »

Du kan ju ställa in att gruppen Säljare/Köpare på den aktuella kategorin kan låsa sin tråd...
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster