Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av NilleU »

läste snabbt, phpbb-seo.com pekar de mig till, men det är nästan ännu mer konstigt. Varför skulle de vara de som skulle ge mig support i detta? Det är ju bara en modul. Börjar de rota bland mina moduler kommer de skicka mig land och rike kring... Snacka om inlåst!

Ok, Holger, få kolla vidare på detta. Men mig veterligen har vi aldrig installerat om forumet med mjukvara från någon annan än originalsajten... Kan ju vara Konsultpolen eller en tidigare kollega.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av Holger »

Okej, kolla upp detta, det är viktigt att veta.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av NilleU »

Nu har jag postat detta även på phpbb-seo.com
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av Kjell »

Tjenare Nille!
Nej det var ni själva som installerade seo modden efter att vi var klara med portalen.

En fråga, vad är syftet med att köra lokalt, bekvämlighet eller? Går ju att sätta upp motsvarande på en riktig server om man vill ha en labb och testsida.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av NilleU »

Tjena Kjelle,

Ok, tack för det. Får kolla med Johan men så kan det ha varit.

Visst skulle jag kunna köra leka med en kopia på servern men vad jag också vill göra är att börja lite grand från början, alltså strippa bort all kod som tillkommit under åren. Tänkte det skulle vara lättare lokalt. Men nu har jag ju blivit orolig för att databasen jag kör är korrupt.

Jag får sätta upp en WAMP server på min bärbara och prova en gång till.

En tanke som slog mig är att user_profile som går tom kanske inte ens skall finnas i det tablet där den får fel? User profile borde väl vara användaren som postat och det har vi ju aldrig haft problem med...
NilleU
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem
Inlägg: 140
Blev medlem: 2008-02-09 17:41
Svar: 0

Re: Kopiera ned forumet lokalt - databasproblem

Inlägg av NilleU »

Till slut fick jag upp databasen lokalt men det blev med mjukvaran bigdump som jag fick rekomenderat av en kille på phpbb forumet, han lekte dessutom med min databas och skalade bort det som SEO modden lagt till. Jag kan tyvärr inte köra hans arbete eftersom det var en gammal DB han lekte med men förhoppningsvis kan man få en klurig DB kille att replikera arbetet när det är dags.

Jag har också hunnit byta MySql server. Marcus flyttade DB åt mig och mig veterligen hade han inga större problem annat än att det tog tid. Jag tror han gjorde det manuellt. Jag kanske hade fel inställningar på mysqldumper, får prova igen då jag kommer flytta till en annan server då jag behöver mer resurser OCH Cpanel :)

Iaf, just nu kan jag inte köra forumet lokalt. Tror det kan ha med htaccess eller andra statiska redirects eller liknande att göra. Postar en ny tråd om det.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster