Göm underkategori

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
Qbert
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2011-04-20 07:29
Svar: 0

Göm underkategori

Inlägg av Qbert »

Hejsan,

jag har en underkategori som endast är till för medlemmar. Jag vill därför gömma den helt för alla gäst-användare. Jag har satt alla behörigheter till "aldrig" för användaren "gäst" för underkategorin. Men.. rubriken för kategorin inklusive antal trådar och inlägg samt vem som gjorde det senaste inlägget visas fortfarande för gäster. Jag skulle vilja gömma underkategorin helt så att gäster inte ens ser att den finns.

Forumet finns på: http://ungmedms.com/forum/ är ett phpbb 3.0.X forum med ett editerat prosilver_se tema. Utöver detta kör jag även en MOD vid namn phpbbasic som helt enkelt hänvisar index-sidan till en kategori. Då jag bara har en unterkategori (den jag vill dölja) funderar jag över om en lösning skulle vara att editera någon av templatesen och lägga in:

Kod: Markera allt

<!-- IF S_USER_LOGGED_IN -->
<!-- ENDIF -->
Runt visningen av underkategorier.

Så... har jag missat någon inställning i administrationspanelen, bör jag installera någon MOD bör jag modifiera någon av mallarna för mitt tema?

Tacksam för allt arbete ni lägger ner på phpbb!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Göm underkategori

Inlägg av Sinom »

Hej Qbert!

Logga in på Administrationspanelen, gå till Kategorier och klicka på Bild för den kategori du vill ändra.
Kontrollera så att den valda kategorin inte kopierar behörigheter.

Bild

Under flicken Kategorier, klicka på Kategoribehörigheter och välj den kategori du vill redigera.

Istället för att redigerar Gäst-behörigheterna kan du ta bort gruppen gäster från listan helt.

Bild

Då skall inte gäster kunna se att kategorin finns.

Hugs :ugeek:
Bild
Qbert
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2011-04-20 07:29
Svar: 0

Re: Göm underkategori

Inlägg av Qbert »

Tack, men det fungerade dessvärre inte. Det kan ju kanske ha med phpbbasic-MODen att göra.

Finns det något annat som kan vara värt att försöka?
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: Göm underkategori

Inlägg av Sinom »

Qbert skrev:Det kan ju kanske ha med phpbbasic-MODen att göra.
Stämmer.

Då phpBBasic lägger samtliga forum under en huvudkategori, så strular denna med gästbehörigheterna på det forum du försöker gömma.

För ytterligare support på denna MOD, ställ frågan till DavidIQMOD-supportforumet.

Hugs :ugeek:
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst