Hjälp med censur

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Elisabeth
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Hjälp med censur

Inlägg av Elisabeth »

Hej!
Jag driver ett forum och har och har hela tiden haft stora problem med en medelålders gubbe som förföljer mig, hotar mig och mina användare och är allmänt otrevlig.
Han tjatar om att jag inte ska nämna honom på mitt forum osv osv osv.
Jag behöver/vill alltså censurera länkarna till hans hemsidor, om jag censurerar dem (ordcensur) står det bara något annat men man kan fortfarande trycka på dem och komma till hans sidor. Hur ska jag göra?
Jag är j*vligt trött på människan och önskar jag kunde slippa honom för gott.
Snälla hjälp!
Mvh Elisabeth
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej!

Om du kan exportera din databas så kan du söka och ersätta länken i sql-filen med Anteckningar eller liknande program. Importera sedan sql-filen igen.
Kolla även om du kan registrera hans IP-adress, då kan du blockera honom med hjälp av .htaccess så att han inte kommer in på sidan längre.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Elisabeth: Har du försökt banna honom? Dvs blockera honom. Det kan du göra baserat på hans epostadress, användarnamn eller IP-adress. IP-adressen ser du om du klickar på knappen IP vid ett av hans inlägg.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

om det han gör är grovt så kan du nog kolla med lite lagar :) och sedan kan du nog göra detta:

om han fortsätter efter du har spärrat de ip-adresser som du kan hitta som tillhör honom, så kan du nog göra en anmälan hos hans internetföretag. anmälan kan gå igenom, och då kommer de typ stänga av han från internet eller spärra din adress så han inte kan gå inte på den
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar