Bildpaket

Frågor kring forumdesign (teman/themes) för phpBB 3 (3.0.0 eller senare).

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Skriv svar
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Bildpaket

Inlägg av jachri »

Address till ditt forum: http://www.barnfri.se

Vilka teman har du installerade?: De flesta är från rockettheme:

prosilver
affinity
solarsentinel (standard)
refraction
subsilver2
Metamorph2

Vilka MODdar har du installerat?: Inga

Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?: Svar nej

Vilken version av phpBB använder du?: 3.0.6

Vilken version av PHP?: 5.3

Vilken databasserver använder du och vilken version?: Nu blev det svårt... Har webhotell på one.com. mysql...

Webbhotell/server: one.com

Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?: Nix, gjorde jag själv.

Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?: Nej

Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?: Nej

Har du sökt angående ditt problem?: Oh, ja.

Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?: imageset, bildknappar, problem imageset, imageset visas inte

Berätta om ditt problem: Installerade ett nytt tema och vill få bild-ikonerna att visas. Eftersom det inte finns svenska ikoner till temat jag använder så tänkte jag köra med prosilver's knappar så länge tills jag får tummen ur och orkar översätta. Men knapparna vill inte visas. Har rensat cachen både på klient och serversidan. Men bildikonerna vill inte visas.
Sen har jag ett annat ytterst märkligt problem, om man går in på den översta kategorin i forumet "Allmänt om Barnfri.se" så visas den gamla mallen. Kan inte få bort det hur jag än gör.

Har du ett testkonto åt oss?: Det är ett öppet forum, har ett test konto om ni vill. PM så får ni inlogg.

Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det. Självklart!
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

Sen har jag ett annat ytterst märkligt problem, om man går in på den översta kategorin i forumet "Allmänt om Barnfri.se" så visas den gamla mallen. Kan inte få bort det hur jag än gör.
Detta löste sig genom att ta bort kategorin och göra en ny, så det är inget problem längre.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Bildpaket

Inlägg av Kjell »

Kan bero på att ditt nya tema är baserat på subsilver2, men du skrev inte vilket tema det var som du hade problem med....

Ang. att en kategori visar sig i ett annat tema beror troligen på att du har haft det inställningen under "Kategorier" Kategoristil: (bör vara standardstil)
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

men du skrev inte vilket tema det var som du hade problem med....
Oj, missade det, ber om ursäkt. Jag har problem med Solarsentinel.
Om det är baserat på Subsilver2 har jag ingen aning om. Hur kan jag kolla det? Eller finns det nån "enkel" lösning då som jag har missat???
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

Ang. att en kategori visar sig i ett annat tema beror troligen på att du har haft det inställningen under "Kategorier" Kategoristil: (bör vara standardstil)
Hmpf... :oops: Det var just det som var problemet.... Hade råkat klicka in en annan stil som standard... *Skäms på mig*
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

Dock löser det ju inte mitt problem med ikonerna....
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Bildpaket

Inlägg av Kjell »

Provade att lista ut vad du kör... men det var alla möjliga sökvägar där.... (mix av subsilver2 och prosilver)
Sökvägen borde vara http://www.barnfri.se/forum/styles/solarsentinel/ men det är det inte... utan pekar på http://www.barnfri.se/phpBB3/styles/subsilver2/

Ladda upp en engelsk knapp här så får jag se hur den ser ut..
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

Hm....
Jag vet inte vad jag skall svara... Jag kör Joomla och Phpbb3.
En engelsk knapp? Hm, hur menar du nu?
/jachri
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

Re: Bildpaket

Inlägg av Kjell »

Jo, den stilen du använder har Engelska knappar, men jag vet inte vart du har hittat den så då har jag svårt att lista ut hur dom ser ut och vart dom ska ligga.
Ett sätt är att du sänder ett PM med ett FTP konto till mig så kan jag se bättre, om det är okey för dig (tar det då jag har tid...).
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

PM skickat.
jachri
Medlem
Medlem
Inlägg: 11
Blev medlem: 2009-09-18 09:17
Svar: 0

Re: Bildpaket

Inlägg av jachri »

Problemet löst. Visade sig vara bryggan mellan Joomla och phpBB3 som strulade till det. Laddade ner den senaste versionen av RokBridge så nu funkar det.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster