Säkerhetskopiera utan tillgång till DB

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

ankaon
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 2009-01-19 13:33
Svar: 0

Säkerhetskopiera utan tillgång till DB

Inlägg av ankaon »

Dumt nog lagt mitt forum hos "Forum24" och vill nu flytta det därifrån, men Forum24 vill inte lämna ut DB till mitt forum, finns det nåt annat sätt att "kopiera" forumet på?
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Re: Säkerhetskopiera utan tillgång till DB

Inlägg av Marcus »

Det finns ett sätt, men jag tvivlar på att det går... för den bygger på att Forum24 lämnat kvar "Ta backup av databasen" i administrationspanelen (ACP).
Men jag tvivlar på det, för då skulle de inte säga "Nej, det får du inte" utan hänvisat till den där funktionen.

Som du säkert förstår så skulle det vara en klar säkerhetsrisk om det utöver att kunna sina databasuppgifter, fanns en annan väg in i databasen. Så därför är det i detta fall helt kört och bara acceptera att du gått med de på villkor som Forum24 hade när du skapade ditt forum hos dem.

Varje gång detta händer, inte bara hos Forum24, så tycker jag synd om dem som blev lurade... hade varit bättre om de startat ett riktigt forum den där gången istället för ett "stympat" gratisforum.

Faktum är att det inte behöver vara så dyrt att starta ett forum... så slipper man såna här otrevliga överraskningar.

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 10 och 0 gäster