Rubrik följer med när man svarar med quote men inte annars

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem
Svar: 0

Rubrik följer med när man svarar med quote men inte annars

Inlägg av Gunnar_L »

Hej igen!

Jag har märkt att rubriken (topic) inte följer med när man svarar på ett inlägg via "reply"-knappen. Det funkar dock när man använder "quote"-knappen. Går det att likforma så att även "reply" tar med sig rubriken?

Det syns inte i alla teman, men t.ex. i subSilver och DigiTech gör det det.

MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Det här hacket kan vara det du söker efter:
http://www.phpbbhacks.com/download/1967

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Gunnar_L »

Tackar alldeles speciellt! (Det verkar som om ni inte installerat hacket ;-))

Jag fick ett oväntat problem nu. Jag vet inte om det är relaterat till ändringen, men det dök upp efter att jag infört hacket. Tyvärr kollade jag inte forumsidan innan ;-( . Jag tog bort hacket igen men följade felmeddelande dyker fortfarande upp ovanför sidan:
------------------------------------------------------------------------------
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/page_header.php on line 475

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/page_header.php on line 477

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/page_header.php on line 478
-----------------------------------------------------------------------------
Och när jag försöker logga in kommer det:

......................................................................
Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/sessions.php on line 188

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/sessions.php on line 189

Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /home/ritadse/public_html/forum/language/lang_swedish/lang_main.php:1054) in /home/ritadse/public_html/forum/includes/functions.php on line 769
-----------------------------------------
Och sidan är blank. Går jag in via sidan http://www.rit-ad.se/klubben kommer jag in, redan inloggad men med en annan template. Stort mysterium! Kan ni lösa det?
MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hej Gunnar,

Kolla din lang-fil (lang_main.php)! Det får ej finnas tomma tecken eller tomma rader efter i slutet av filerna!

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Gunnar_L »

OK, jag skall kolla om jag gjort nåt konstigt. Tack för snabbt (2 minuter!)
svar!

MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Hör av dig om hur det gick!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Gunnar_L
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Gunnar_L »

Det verkar som om det var det som var felet. Tydligen händer det saker som jag inte har koll på när jag editerar via webhotellets online-editor.
Tack igen! Suveränt snabbt och bra!
MVH
Gunnar L.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare

Inlägg av Holger »

Det är ett mycket vanligt fel. Tyvärr så är php extremt känsligt där ... :oops:

Kul att det funkar nu! :D

Hälsningar