Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Skriv svar
magnusgus
Medlem
Medlem
Svar: 0

Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!

Inlägg av magnusgus »

Address till ditt forum:http://www.aktivdemokrati.se/AD-forum/index.php
Vilka teman har du installerade?:subsilver2, prosilver
Vilka MODdar har du installerat?:inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:nej
Vilken version av phpBB använder du?:3.0.2
Vilken version av PHP?:3.1.2
Vilken databasserver använder du och vilken version?:MySQL klientversion: 5.1.30
Webbhotell/server:web10
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:nej
Har du sökt angående ditt problem?:ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:massutskick +spam
Berätta om ditt problem:Skickade ut ett massutskick till alla användare men det ser ut som att forumet aldrig slutar skicka till vissa användare. Själv fick jag aldrig ngt mail alls. Hur kan jag stoppa massutskicket nu, vi har blivit SPAM-blockerade! Jag har provat att reparera alla tabeller via PHPmyaddmin, men ingen skillnad. Hur hittar man själva masssutskicket och tar bort det?
Har du ett testkonto åt oss?: kan ordnas
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Re: Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!

Inlägg av Kjell »

web10´s kunder brukar råka ut för det, det räcker många gånger att man bara sänder kopior i ett vanligt mail så blir man svartlistad... kan privat säga att dom inte ligger så högt i min lista på webbhotell och har haft många och långa dispyter om deras funktioner på deras servrar. Tipset är att byta hotell och sedan försöka bryta svartlistningen.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
magnusgus
Medlem
Medlem

Inlägg av magnusgus »

OK, det kan jag iofs tänka mig, men nu verkar de uppriktigt ansvarstagande iom att de stänger ner när det faktiskt är ett problem.
Jag har nämligen fått flera rapporter om massmailning (ifrån mottagare) om o om igen, så felet existerar verkligen.
Samtidigt kan det förstås inte uteslutas att felet ligger hos dem ändå. De kan inte hjälpa till med felsökning säger de...
Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Kjell »

Det är inte dom som stänger av, utan det är andra utanför deras kontroll... (kommer inte på i skrivande stund vad dom heter), men web10 agerar lika var gång... "dom kan inget göra..." och jag vill påstå att det har med deras uppsättning att göra, har inte råkat utför detta på andra ställen när det gäller direkta (riktade) mail.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
magnusgus
Medlem
Medlem

Inlägg av magnusgus »

Du menar att det är möjligt att själva omskicken kommer sig av deras setup?
(Hur skulle det vara möjligt att deras servrar gör ngt som inte mitt forum vill?)
Eller att de saknar förmåga att skilja på spam o "missöden"?
magnusgus
Medlem
Medlem

Inlägg av magnusgus »

Update:
Efter att jag deaktiverat forumet ser det ut som att inga fler mail skickas ut.
Det leder mig att tro att felet trots allt ligger i forumet o inte i webhotellets server, just nu iaf.
Så hur hittar jag mitt massutskick och tar bort det? Vilken tabell ligger det i?
Peetra
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Peetra »

Du kan prova med att aktivera forumet och sedan tömma katalogen /cache manuellt med ftp. Gör likadant efter att du nästa gång gör ett massutskick.

Så går själva forumets all epost ju faktiskt enkelt att deaktivera i ACP --> Klientkommunikation --> Aktivera forumets e-post: Ja.
Då ryker alla utskick, så det är ju inte så bra, men som temporär lösning är det ju mycket bättre än att ha dörrarna låsta.
magnusgus
Medlem
Medlem

Inlägg av magnusgus »

OK, jag har nu deletat queue.php som låg i cachen, den var full med mailadresser och själva detta massutskick, inget annat såg det ut som.
Återkommer med resultatet!
magnusgus
Medlem
Medlem

Inlägg av magnusgus »

Jepp. inga problem efter detta.
Tack för all hjälp!
Skriv svar