Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!
Vilka teman har du installerade?:subsilver2, prosilver
Vilka MODdar har du installerat?:inga
Har du laddat ner phpBB från något annat ställe än phpBB.com eller phpBB-se.com?:nej
Vilken version av phpBB använder du?:3.0.2
Vilken version av PHP?:3.1.2
Vilken databasserver använder du och vilken version?:MySQL klientversion: 5.1.30
Webbhotell/server:web10
Installerade någon phpBB åt dig, i så fall vem?:nej
Är detta en uppgradering (t.ex. 3.0.0 till 3.0.3)? I så fall, från vad till vad?:nej
Är det här en konvertering (t.ex. vBulletin X.X.X till phpBB 3.0.x)? I så fall, från vad till vad?:nej
Har du sökt angående ditt problem?:ja
Om du har sökt, vilka söktermer försökte du med?:massutskick +spam
Berätta om ditt problem:Skickade ut ett massutskick till alla användare men det ser ut som att forumet aldrig slutar skicka till vissa användare. Själv fick jag aldrig ngt mail alls. Hur kan jag stoppa massutskicket nu, vi har blivit SPAM-blockerade! Jag har provat att reparera alla tabeller via PHPmyaddmin, men ingen skillnad. Hur hittar man själva masssutskicket och tar bort det?
Har du ett testkonto åt oss?: kan ordnas
Om du har det, var redo att ge det till oss om någon i Supportgruppen frågar efter det.
Re: Forumet skenar o skickar om massutskick om och om igen..!
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag har nämligen fått flera rapporter om massmailning (ifrån mottagare) om o om igen, så felet existerar verkligen.
Samtidigt kan det förstås inte uteslutas att felet ligger hos dem ändå. De kan inte hjälpa till med felsökning säger de...
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
(Hur skulle det vara möjligt att deras servrar gör ngt som inte mitt forum vill?)
Eller att de saknar förmåga att skilja på spam o "missöden"?
Efter att jag deaktiverat forumet ser det ut som att inga fler mail skickas ut.
Det leder mig att tro att felet trots allt ligger i forumet o inte i webhotellets server, just nu iaf.
Så hur hittar jag mitt massutskick och tar bort det? Vilken tabell ligger det i?
Så går själva forumets all epost ju faktiskt enkelt att deaktivera i ACP --> Klientkommunikation --> Aktivera forumets e-post: Ja.
Då ryker alla utskick, så det är ju inte så bra, men som temporär lösning är det ju mycket bättre än att ha dörrarna låsta.
Återkommer med resultatet!
Tack för all hjälp!