COPPA, är jag över eller under 13 år.

Diskutera vad som helst mellan himmel och jord! :)

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
Kjell
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 4510
Blev medlem: 2006-11-11 23:35
Svar: 0
Ort: Den Haag, Holland
Kontakt:

COPPA, är jag över eller under 13 år.

Inlägg av Kjell »

Vi har ingen lag i Sverige som stöder Coopa, kan men andra ord stängas av om man vill.
Det gör man under ACP -> Inställningar för användarregistrering -> Aktivera COPPA: JA/NEJ

Jag själv tycker det är lite synd att man inte kan välja ålder under Coppa, men nu är det som det är.

Det här är lite billigt talat och min egen åsikt, men i Sverige har vi rätt att visa vad vi vill på Internet oavsett ålder och vi kan skuldsätta våra egna barn om vi vill. man skulle kunna säga att svensk lag är ibland lite väl moderat.
Skulle vilja uppmana er som har sidor som inte lämpar sig för barn i en viss ålder att begränsa dom kategorierna och får då också ett litet mer rumsrent svenskt Internet.
/Kjelle KonsultPoolen * Facebook * Twitter * MODx Verkstan
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Inlägg: 2097
Blev medlem: 2007-04-18 09:38
Svar: 0
Ort: Kokkola, Finland.

Re: COPPA, är jag över eller under 13 år.

Inlägg av tumba25 »

COPPA är en amerikansk lag (Children's Online Privacy Protection Act). Den har ingenting att göra med sidor som har olämpligt innehåll. Den handlar bl a om att barn under 13 år inte får lämna ut personlig information utan målsmans tillstånd.
Bild
Developer @ phpBB MOD Team

Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Re: COPPA, är jag över eller under 13 år.

Inlägg av Kail »

Jag är ganska liberal och något som alltid slagit mig angående USA är den enorma dubbelmoralen, särskilt vad gäller vad som passar barn och vad som anses moraliskt förkastligt. Barn får t ex se folk skjuta ihjäl varandra men ett naket kvinnobröst är moraliskt förfall (hallå, amning någon?).
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Inlägg: 6554
Blev medlem: 2004-06-09 08:32
Svar: 1
Ort: Hannover/Tyskland
Kontakt:

Re: COPPA, är jag över eller under 13 år.

Inlägg av Holger »

Kail skrev:(hallå, amning någon?)
Nej. Du? :lol:
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 2 och 0 gäster