vänsterställa prosilver
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Re: vänsterställa prosilver
Det jag dock lade märket till var att medlemmarnas visuellaprofil hamnade helt fel (se bilagor)
Någon som på rak arm vet vad jag gjort för fel här? (Ja, jag är väldigt ny inom detta omr.)
overall_header.html
Kod: Markera allt
<table border="0" width="100%" valign="top" id="table1" cellpadding="2">
<tr>
<td>Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Har lagt till valign="top" men har fortfarande samma problem.Kjell skrev:Det jag vet på rak arm är att valign="top" var inte med i den och är till för att inte forumet skulle skulle åka ner på sidan och samma sak i overall_footer.html om reklamen är kortare än forumet.
Detta är det enda stora ingreppet jag gjort i php-filerna samt webbplatsens namn och beskrivning.Kjell skrev:Dom här ändringen från den här tråden tar inte bort information, så som du visar med bilderna. är du säker på att det hände på grund av dom ändringar du utförde från den här tråden?
Ja just det, sen har jag ju även jobbat med toppbannern en aning! Där har vi ju lite bredd och höjdändringar också va?
Vilken fil/kod är det jag "kan" ha sabbat upp då?
Men har du en länk till din sida?
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Sidan heter www.37th.se och här nedan har du min memberlist_view.htmlKjell skrev:memberlist_view.html.....
Men har du en länk till din sida?
<!-- INCLUDE overall_header.html -->
<h2>{PAGE_TITLE}</h2>
<form method="post" action="{S_PROFILE_ACTION}" id="viewprofile">
<div class="panel bg1<!-- IF S_ONLINE --> online<!-- ENDIF -->">
<div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>
<!-- IF AVATAR_IMG -->
<dl class="left-box">
<dt>{AVATAR_IMG}</dt>
<!-- IF RANK_TITLE --><dd style="text-align: center;">{RANK_TITLE}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF RANK_IMG --><dd style="text-align: center;">{RANK_IMG}</dd><!-- ENDIF -->
</dl>
<!-- ENDIF -->
<dl class="left-box details" style="width: 80%;">
<dt>{L_USERNAME}:</dt>
<dd>
<!-- IF USER_COLOR --><span style="color: {USER_COLOR}; font-weight: bold;"><!-- ELSE --><span><!-- ENDIF -->{USERNAME}</span>
<!-- IF U_USER_ADMIN --> [ <a href="{U_USER_ADMIN}">{L_USER_ADMIN}</a> ]<!-- ENDIF -->
<!-- IF U_SWITCH_PERMISSIONS --> [ <a href="{U_SWITCH_PERMISSIONS}">{L_USE_PERMISSIONS}</a> ]<!-- ENDIF -->
</dd>
<!-- IF not AVATAR_IMG -->
<!-- IF RANK_TITLE --><dt>{L_RANK}:</dt> <dd>{RANK_TITLE}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF RANK_IMG --><dt><!-- IF RANK_TITLE --> <!-- ELSE -->{L_RANK}:<!-- ENDIF --></dt> <dd>{RANK_IMG}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- ENDIF -->
<!-- IF S_USER_INACTIVE --><dt>{L_USER_IS_INACTIVE}:</dt> <dd>{USER_INACTIVE_REASON}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF LOCATION --><dt>{L_LOCATION}:</dt> <dd>{LOCATION}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF AGE --><dt>{L_AGE}:</dt> <dd>{AGE}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF OCCUPATION --><dt>{L_OCCUPATION}:</dt> <dd>{OCCUPATION}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF INTERESTS --><dt>{L_INTERESTS}:</dt> <dd>{INTERESTS}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_GROUP_OPTIONS --><dt>{L_USERGROUPS}:</dt> <dd><select name="g">{S_GROUP_OPTIONS}</select> <input type="submit" name="submit" value="{L_GO}" class="button2" /></dd><!-- ENDIF -->
<!-- BEGIN custom_fields --><dt>{custom_fields.PROFILE_FIELD_NAME}:</dt> <dd>{custom_fields.PROFILE_FIELD_VALUE}</dd><!-- END custom_fields -->
<!-- IF S_USER_LOGGED_IN and S_ZEBRA -->
<!-- IF U_ADD_FRIEND and U_ADD_FOE-->
<dt> </dt> <dd><a href="{U_ADD_FRIEND}"><strong>{L_ADD_FRIEND}</strong></a></dd>
<dt> </dt> <dd><a href="{U_ADD_FOE}"><strong>{L_ADD_FOE}</strong></a></dd>
<!-- ELSE -->
<!-- IF U_REMOVE_FRIEND -->
<dt> </dt> <dd><a href="{U_REMOVE_FRIEND}"><strong>{L_REMOVE_FRIEND}</strong></a></dd>
<!-- ELSE -->
<dt> </dt> <dd><a href="{U_REMOVE_FOE}"><strong>{L_REMOVE_FOE}</strong></a></dd>
<!-- ENDIF -->
<!-- ENDIF -->
<!-- ENDIF -->
</dl>
<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
</div>
<div class="panel bg2">
<div class="column1">
<h3>{L_CONTACT_USER} {USERNAME}</h3>
<dl class="details">
<!-- IF U_EMAIL --><dt>{L_EMAIL_ADDRESS}:</dt> <dd><a href="{U_EMAIL}">{L_SEND_EMAIL_USER} {USERNAME}</a></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_WWW --><dt>{L_WEBSITE}:</dt> <dd><a href="{U_WWW}" title="{L_VISIT_WEBSITE}: {U_WWW}">{U_WWW}</a></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_PM --><dt>{L_PM}:</dt> <dd><a href="{U_PM}">{L_SEND_PRIVATE_MESSAGE}</a></dd>
<!-- ENDIF -->
<!-- IF U_MSN or USER_MSN --><dt>{L_MSNM}:</dt> <dd><!-- IF U_MSN --><a href="{U_MSN}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_MSNM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_MSN}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_YIM or USER_YIM --><dt>{L_YIM}:</dt> <dd><!-- IF U_YIM --><a href="{U_YIM}" onclick="popup(this.href, 780, 550); return false;">{L_SEND_YIM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_YIM}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_AIM or USER_AIM --><dt>{L_AIM}:</dt> <dd><!-- IF U_AIM --><a href="{U_AIM}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_AIM_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_AIM}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_ICQ or USER_ICQ --><dt>{L_ICQ}:</dt> <dd><!-- IF U_ICQ --><a href="{U_ICQ}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_ICQ_MESSAGE}</a><!-- ELSE -->{USER_ICQ}<!-- ENDIF --></dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF U_JABBER and S_JABBER_ENABLED --><dt>{L_JABBER}:</dt> <dd><a href="{U_JABBER}" onclick="popup(this.href, 550, 320); return false;">{L_SEND_JABBER_MESSAGE}</a></dd><!-- ELSEIF USER_JABBER --><dt>{L_JABBER}:</dt> <dd>{USER_JABBER}</dd><!-- ENDIF -->
<!-- IF S_PROFILE_FIELD_1 -->
<!-- NOTE: Use a construct like this to include admin defined profile fields. Replace FIELD1 with the name of your field. -->
<dt>{postrow.PROFILE_FIELD1_NAME}:</dt> <dd>{postrow.PROFILE_FIELD1_VALUE}</dd>
<!-- ENDIF -->
</dl>
</div>
<div class="column2">
<h3>{L_USER_FORUM}</h3>
<dl class="details">
<dt>{L_JOINED}:</dt> <dd>{JOINED}</dd>
<dt>{L_VISITED}:</dt> <dd>{VISITED}</dd>
<!-- IF U_NOTES or U_WARN -->
<dt>{L_WARNINGS}: </dt>
<dd><strong>{WARNINGS}</strong> [ <a href="{U_NOTES}">{L_VIEW_NOTES}</a> <!-- IF U_WARN --> | <a href="{U_WARN}">{L_WARN_USER}</a> <!-- ENDIF -->]</dd>
<!-- ENDIF -->
<dt>{L_TOTAL_POSTS}:</dt> <dd>{POSTS} | <strong><a href="{U_SEARCH_USER}">{L_SEARCH_USER_POSTS}</a></strong><!-- IF POSTS_PCT --><br />({POSTS_PCT} / {POSTS_DAY})<!-- ENDIF --></dd>
<!-- IF S_SHOW_ACTIVITY and POSTS -->
<dt>{L_ACTIVE_IN_FORUM}:</dt> <dd><!-- IF ACTIVE_FORUM --><strong><a href="{U_ACTIVE_FORUM}">{ACTIVE_FORUM}</a></strong><br />({ACTIVE_FORUM_POSTS} / {ACTIVE_FORUM_PCT})<!-- ELSE --> - <!-- ENDIF --></dd>
<dt>{L_ACTIVE_IN_TOPIC}:</dt> <dd><!-- IF ACTIVE_TOPIC --><strong><a href="{U_ACTIVE_TOPIC}">{ACTIVE_TOPIC}</a></strong><br />({ACTIVE_TOPIC_POSTS} / {ACTIVE_TOPIC_PCT})<!-- ELSE --> - <!-- ENDIF --></dd>
<!-- ENDIF -->
</dl>
</div>
</div>
<!-- IF SIGNATURE -->
<div class="panel bg1">
<h3>{L_SIGNATURE}</h3>
<div class="postbody"><div class="signature" style="border-top:none; margin-top: 0;">{SIGNATURE}</div></div>
</div>
<!-- ENDIF -->
</form>
<!-- INCLUDE jumpbox.html -->
<!-- INCLUDE overall_footer.html -->Re: vänsterställa prosilver
jag föreslår också att du ändrar koden i overall_header.htm till detta.
<tr>
<td valign="top">Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Jag har accepterat ditt konto på forumet så du kan titta efter själv Kjell.
Prova med att tömma webbläsarens cache.
Nu har du lite för mycket kod i overall_header.htm, ta bort
<tr>
<td- Bilagor
-
- profil.png (34.6 KiB) Visad 8829 gånger
<meta name="description" content="37th Cyber Nut House" />
{META}
<tr>
<td valign="top">
<title>37th.se • <!-- IF S_IN_MCP -->{L_MCP} • <!-- ELSEIF S_IN_UCP -->{L_UCP} • <!-- ENDIF -->The 37th Cyber Nut House</title>
Har pratat med alla de andra användarna och dom har exakt samma look på profilen, tom och förskjuten åt höger.
Anledning: Rensar ut en massa onödig kod.....
Jag ser att din sida ser rätt ut nu, utan att den hoppar runt och lägger sig mitt på skärmsidan.
Om profilen, så vet jag inte... jag har ingen specialfilter för din sida, men jag kör FireFox, ska prova IE också.
Edit: Fungerar med IE5 och 6, är tvungen att vänta med att prova 7:an då åskan tog min router till den datorn i går, frugan är och inhandlar en ny idag
I IE5 så är den inte snygg, den flyter över till höger, men all information är där.

Developer @ phpBB MOD Team
Behöver du en modifikation skriven/installerad för ditt phpBB-forum? Eller kanske annan specialanpassad kod och/eller en server-administratör? https://tumba25.net/
Ja, det hade jag inte lagt märket till innan, tack!Kjell skrev:Jag ser att din sida ser rätt ut nu, utan att den hoppar runt och lägger sig mitt på skärmsidan.
Japp, testade det innan ja fick kontakt med Kjell och det blir förskjutet till höger och utan text även då. Har pratat med en medlem på forumet som kör medtumba25 skrev:Försök med att regga ett nytt testkonto och aktivera den precis likadant som du gjorde med Kjelles konto. Se om det blir någon skillnad.
Mozilla Firefox 3 och för honom tycks det fungera som det ska nu, men för oss övriga IE-användare så är det likadant som förut.. .dvs. förskjutet och utan text.