Fel tid på klockan, PhpBB3 (3.0.2)
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.
Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Fel tid på klockan, PhpBB3 (3.0.2)
Har satt i administratörkontrollpanelen, den på "[UTC + 1, Sverige, Centraleuropa, Västafrika]. Med denna inställning går klockan ca 2 timmar fel. Min klocka på bärbara datorn är på 14:00 och phpBB3 klockan på mitt forum 12:00.
Vilka ändringar bör göras, så klockan på hemsidan skall visas korrekt? (visserligen kan jag sätta [UTC + 3] men då är det inte Sverige det står där)
Mvh Johan Norberg
Re: Fel tid på klockan, PhpBB3 (3.0.2)
Anledning: Citera inte in hela föergående inlägg. Det finns ändå alldeles ovanför så alla kan läsa där.
2. Du kan även slå på sommartid, både i ACP och i Profil.
Jag tror du har UCT (+/- 0) och ingen sommartid i din profil, därav felet.
Kolla det innan du ringer One...
/marcus
marcus skrev:1. Har du även ändrat i din profil? Profil har generellt företräde framför ACP-inställning.
2. Du kan även slå på sommartid, både i ACP och i Profil.
Jag tror du har UCT (+/- 0) och ingen sommartid i din profil, därav felet.
Kolla det innan du ringer One...
/marcus
på nå konstigt sätt har problemet löst sig några timmar efter mitt inlägg, så vet inte vad som var problemet, kanske det blev fixat efter jag sa till one.com att uppdatera serven till php5 och samtidigt såg dem att "oj vad klockan går fel", eller nå... nu fungerar det som det skall
//Johan
PHP4 och PHP5 körs parallellt på servern. På många webbhotell så kan man köra "filnamn.php4" för PHP4, "filnamn.php5" - PHP5 och "filnamn.php" styr man med en inställning i en fil som styr Apache (eller vilken server man nu har...)
Det finns några få som fortfarande erbjuder ".php3" (be mig inte redogöra för vilkan). Det finns också möjlighet på en del webbhotell att testa ".php6".
/marcus
PS!
Ang. klockan så var det kanske något som också kontrollerades automatiskt lite då och då, och hittar den en klocka som går fel... rätta till.
DS!