När moderkortet brinner!!!

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
grön
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 43
Blev medlem: 2004-06-07 18:05
Svar: 0
Ort: Ljusdal
Kontakt:

När moderkortet brinner!!!

Inlägg av grön »

När moderkortet brinner!!! är det inget kul, det hände mig igår, jag funderade på att ringa brandkåren men internetuppkoplingen fungerde ju forfarande (japp, modemare :) ) .
Nästan allt här ovanför är skämt förumtom dellen med det brinnande moderkortet. :cry:

Jag hjälpte en kompsi lillebror med att installera ett nytt moderkort, men fläktkbeln var för kort så jag blev tvungen att förlänga den.
Så jag snurrar ihop 12V+ kabeln med kontakten då, men GRD (jordkabeln) snurrade jag inte ihop utan höll bara mott varandra medans jag provade att starta datorn....
Så kommer vi till den hemska delen där jag tappar kablarn som jag trycker ihop och boom så blit chssiet helt plötsligt varmt :!:
Jag kollar på fläkten och undrar varför den stannde. Då ropar min kompsi lillebror "DET BRINNER" och jag ser röken som stiger från det nys moderkortet! Snabbt som fan drar jag ut kabeln och kan konstatera att det bara är ledningen till fläktkontakten som har brunnit. :lol: <==Lättat skratt==
wetwilly
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 4
Blev medlem: 2004-07-17 15:49
Svar: 0

lol

Inlägg av wetwilly »

lol :D
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster