Uppdatera, 2.0.8 till 2.0.9

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

musher
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Uppdatera, 2.0.8 till 2.0.9

Inlägg av musher »

Hej! Har fåt en känsla av att det inte är helt lätt att uppdatera phpBB när det kommer en ny version. Har nyligen startat ett forum och eftersom jag har en klen dator/programvara och själv tillika gammal måste jag ha phpBB på webhotell. Snabbt lärde jag mig att ha 2 forum. Det forum jag skall använda samt ett att testa på. Har slutat räkna hur många gånger jag raderat "phpbb****_ ändelser på phpmyadmin för att installera på nytt. Men det fungeraratt hålla göra på detta vis med "Testforum", men vilken tid det tar.!

Vad jag nu vill fråga efter att bara försökt uppgradera 2.0.8a till 2.0.9 genom att följ anvisningarna, så vart det fel med smileys catalogen i root catalogen, någon mer som fått detta? Detta gör mig osäker. nu måste jag ju testa på mitt testforum till det fungerar, om det någon gång kommer att göra det?

Är det så att Linux användning är det optimala för phpBB. Känns som om att när man fått in, som jag 2.0.8a, så får man hålla sig till den versionen, när man har Windows. Har povat detta med backup, men det tycks inte fungera mellan olika versioner eller skall det göra det?

Mycke text, tycker Ni det är fel så säg till.

Christer
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: Uppdatera, 2.0.8 till 2.0.9

Inlägg av Holger »

musher skrev:Vad jag nu vill fråga efter att bara försökt uppgradera 2.0.8a till 2.0.9 genom att följ anvisningarna, så vart det fel med smileys catalogen i root catalogen, någon mer som fått detta?
Hej Christer,

uppdaterade just från 2.0.8a till 2.0.9 och har ej detta problem.
Var i uppdaterings-anvisningarna står det ngt om "smilysarna"?

http://www.opentools.de/board/viewtopic.php?t=3155

Hälsningar
Holger
musher
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

LÖST:

Inlägg av musher »

Tack för ditt svar. Efter att ha testat en på ett testforum, som fungerade, tog jag mod till mig och gjorde det till det skarpa. Det fungerade.

KONTENTA: Har lärt mig att man måste vara mycket noggrann samt läsa noga i installationsanvisningarna.

Men det är lite synd, för om jag förstod det rätt, så de som har en del mods måste ladda om dessa vid varje uppgradering, vilket för min del kommar att innbära en stor avhållsamhet med mods.

Christer
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Re: LÖST:

Inlägg av Holger »

musher skrev:Det fungerade.
Kanon!
musher skrev:KONTENTA: Har lärt mig att man måste vara mycket noggrann samt läsa noga i installationsanvisningarna.
JAPP!
musher skrev:Men det är lite synd, för om jag förstod det rätt, så de som har en del mods måste ladda om dessa vid varje uppgradering, vilket för min del kommar att innbära en stor avhållsamhet med mods.
Nja, jag har en HEL MASSA MODs installerade ... det fungerar bra med updates ändå. Det är ju så att vissa användare ställer Update-beskrivningar till förfogande som visar vad som har ändrats exakt.
Kolla här t.ex.:
http://www.opentools.de/board/viewtopic.php?t=3155
En sådan beskrivning behöver du om du har MODs installerade.
Sedan kan det ändå förekomma att du inte hittar en eller två av de beskrivna kod-snuttarna, då gäller det att improvisera.

Hälsningar
Holger
Skriv svar