Flera forum på samma domän?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Bewitched
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 8
Blev medlem: 2007-04-26 15:12
Svar: 0

Flera forum på samma domän?

Inlägg av Bewitched »

Hej och Hå!

Jag har precis kommit igång med att hjälpa en förening att skapa deras hemsida, och tillhörande forum. Det var självklart inga problem att få igång det första forumet på den svenska sidan..men

Jag har även skapat ett eng forum på den engelska sidan. Jag har ju samma användarnamn mm till båda forum, men jag har olika scriptsökväg.

Jag har fått det engelska att gå igenom och åtminstone starta och öppna sig.. men.. jag kan bara ibland logga in.. och då syns inte länken till Administrationspanelen varje gång.. och OM den syns.. så händer det absolut inget då jag klickar på den.. med andra ord så fungerar det inte att komma in och administrera i det engelska forumet.

Det borde ju kunna fungera enkelt men jag har inte kommit på någon lösning och jag kan heller inte hitta någon lösning här på nätet heller. Börjar undra om det är "min dator" som håller på att paja.. eller om det bara är så att jag måste skaffa mig en annan domänplats till det andra forumet?

Mycket tacksam för svar!
Bewitched
1DeadlySAMURAI
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 50
Blev medlem: 2005-04-14 14:05
Svar: 0
Ort: Vettet

Inlägg av 1DeadlySAMURAI »

Nja, det brukar räcka med att du har olika prefix för dom två forumen i databasen.
Annars vet jag inte. :oops:
Användarens profilbild
Marcus
Administratör
Administratör
Inlägg: 4321
Blev medlem: 2004-01-07 22:12
Svar: 0
Ort: Skövde

Inlägg av Marcus »

Om det är så du vill lösa det, så finns det någon bra lösning som någon postat här för en tid sedan... (ska kolla om jag hittar den, postar en länk om ingen hinner före).

Dvs. olika prefix men gemensam användardata.

Edit: Tråd om detta... http://www.phpbb-se.com/forum/viewtopic.php?t=4001

/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst