Manual

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

ulfi
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Manual

Inlägg av ulfi »

Hej finns det manual till php forum eller så kan ni svara på hur man gör så att bara medlemmar som har en viss e-postadress kan skriva i forumet, som det nu är kan medlemmar som har tex. hotmail bli medlemmar och skriva i forumet. vi i våran förening vill att bara dom som har vår egen e-postadress ska kunna bli medlemmar och läsa o skriva ........
hoppas ni kan förstå vad jag skrivit o vad jag menar .. så supporten kan väl höra av sig här o på min e-post adress.
Mvh It ansvarig i vår förening........
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Dokumentation och guider hur man använder phpBB finns än så inte på svenska... men titta gärna på http://www.phpbb.com/support/

Som jag tolkar det vill du vända på funktionen "Bannlys en eller flera epost adresser".

Jag kollar närmare på det, men standard finns det inte någon MOD för att göra det.

En lösning för att komma runt det är att skapa en grupp, som du aktivt gör nya användare till medlemmar i... Är man inte med i gruppen kan man inte göra något, men är man med kan man göra allt (som du vill att de ska kunna).

I phpBB3 kan man skapa en regel som hindrar alla e-postadresser, och sedan lägga in "undantag". Ska kolla om det finns någon sådan MOD till phpBB2.

/marcus

Edit: Uppdaterade om phpBB3.
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Användarens profilbild
Marcus
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av Marcus »

Detta är en MOD som jag tror kan hjälpa dig (fungerar för phpBB2.0.21 och högst troligen även 2.0.22).

http://www.phpbbhacks.com/download/7256
This hack allows you to set, in the admin panel, specific e-mail addresses that are allowed to register, even if the domain name that the e-mail address is on has been banned from use on your community.
/marcus
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.

Webb- & Drupalutvecklare på Webbyrå Grebban.
Skriv svar