Konvertering Problem Med Å Ä Ö

Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på sidan.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Kategoriregler
Här kan du ställa frågor om problem med och drift av phpBB 3 (3.0.0 eller senare). Det är här du bör skapa en tråd om du har ett problem, vill ställa en fråga och vill ha ett svar. Gäller det något annat, var vänlig bläddra nedåt på forumindex.

Klicka här för att se våra allmänna forumregler.
Användarens profilbild
Widell
Medlem
Medlem
Inlägg: 29
Blev medlem: 2007-07-17 13:47
Svar: 0

Inlägg av Widell »

Jag får det inte heller att funka, varken med easyphp eller på hotellet (loopia)
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Inlägg av Granit »

Jag får det inte heller att funka, varken med easyphp eller på hotellet (loopia)
Jag tror inte vi är ensamma om detta heller tyvärr.
Jag har iallafall testat med allt jag kan och enligt alla beskrivningar man hittat, men inte något fungerar.

Webhotelet jag använder har också försökt under dagen att konvertera mitt forum, men dom får också bet på det hela.

Jag själv tror ju att det är något med phpbb3 att göra, men säger dom att det inte är en bugg så är det väl inte det heller.
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Det har att göra med att phpBB översätter mellan olika teckentabeller.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Inlägg av Granit »

Och eftersom ingen har lyckats komma på en lösning som funkar på det hela så antar jag att problemet kommer kvarstå.
Granit
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Inlägg: 67
Blev medlem: 2006-09-17 19:39
Svar: 0

Inlägg av Granit »

Fråga mig inte hur, men gjorde precis en ny installation av ett phpbb2 forum och ett phpbb3, fyllde bb2 forumet med en massa å ä ö och lite till och gjorde en konvertering utan att ändra något eller nått.

Nu helt plötsligt så funkar det, jag fattar nada.

Detta var ju bara ett test forum, men vad jag undrar nu, kan man testa att konvertera mitt live forum om man tar en backup innan, eller förstör man forumet om man konverterar?

Tänkte bara att jag skulle testa med ett helt forum för att se om det funkar.

Börjar fundera på om det kan vara något webhotelet har gjort eftersom det funkade!?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör
Inlägg: 2935
Blev medlem: 2003-06-03 13:53
Svar: 0
Ort: Linköping/Stockholm

Inlägg av Kail »

Det är möjligt att de uppdaterat MySQL till en senare version.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 0 och 0 gäster