Ny-användare-aktiverings-mailet

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Ny-användare-aktiverings-mailet

Inlägg av Sarah »

Så till den tredje frågan för ikväll... ;o)

Var ändrar man den adress som aktiverings-mailet (när man ställt in att admin ska aktivera nya användare) skickas till?

/Sara

Forum:

http://www.frk.nu/forum
Har ingen aning om moddar eller nåt sånt...
MySql-databas
Version phpBB 2.0.21
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

I ACP >> Generell admin >> Konfiguration >> E-post inställningar >> E-postadress till administratörskontot

/J
Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Sarah »

Tackar! Ändrat och klart!

/Sara
Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Sarah »

Öhm... hon som är webmaster för frk.nu får fortfarande dessa mail (på webmaster@frk.nu) men jag ändrade ju adressen till min egen. Finns det någon fler inställning någon annanstans...? I databasen kanske...?

/Sara
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Det är ju adressen som finns i tabellen phpbb_config sök reda på config_name > board_email. På samma rad vid config_value finns den adress som ska användas.

Kan vara så att den skickar det till användaren med user_id 2 som ju är den ursprungliga admin. Kolla om den har webmaster @frk.nu som adress, prova isåfall att ändra det till din adress och testregga. Men om det är så borde du meddela henne det (efter att du testat).

/J
Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Sarah »

Hittade ingen board_email, bara en board_disable och en board_email_sig. Däremot har jag ändrat webmaster-adressen på användare 2 (som var den gamla webmastern). Men eftersom hon som är webmaster på frk.nu inte är vaken nu så kan jag inte kolla om hon fortfarande får reggnings-mailen... Men det visar sig. Jag återkommer om detta... ;o)

/Sara
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Det ska finnas en board_email i phpbb_config. Om den inte finns tycker jag att du ska skapa den.

config_name = board_email
config_value = Din mailadress

Står det något i "ACP >> Generell admin >> Konfiguration >> E-post inställningar >> E-postadress till administratörskontot"?

/J
Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Sarah »

tumba25 skrev:Det ska finnas en board_email i phpbb_config. Om den inte finns tycker jag att du ska skapa den.

config_name = board_email
config_value = Din mailadress

Står det något i "ACP >> Generell admin >> Konfiguration >> E-post inställningar >> E-postadress till administratörskontot"?

/J
Oki, skapar den sen ikväll...

Japp, på e-postadress till administratörskontot står min adress...

Nu får jag förresten två mail för varje ny användare, så det var nog så att webmaster-användaren oxå får ett... Hur ändrar jag det... Vill ju bara ha ett i taget... ;o)

/Sara
Sarah
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av Sarah »

Ehm... det finns visst en board_email... det fanns ju flera sidor att bläddra i... :oops: Och där står min adress... :wink:

/Sara
Användarens profilbild
tumba25
Hedersmedlem
Hedersmedlem

Inlägg av tumba25 »

Jag provade att grejsa lite men lyckades inte få dubbla mail. Jag har mårkt att det kommer dubbla mail från vissa phpBB-forum.

Har du ställt in någon SMTP-server?

Om du bara har en mailadress själv kan du skaffa ett hotmail-konto eller liknande tillfälligt och peka dit den ena adressen. Då ser du om båda mailen kommer till samma.

/J
Skriv svar