Undisclosed-recipients
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Undisclosed-recipients
Jag har försökt hitta svar på phpbb.com. uj uj va olika grejer det handlar om.
Först så var det ingen som fick mail alls om svar i ämnet...
Då ändra jag från "sendmail" till egen SMTP mail då funka det.. iaf för mej och jag vet inte hur det är med hotmail...
Men för att återgå till Undisclosed-recipients:.
Varför blir det så, även från phpbb.com, från er så står det inget alls...
När det är ett mail om att det har skrivit ett PM så står det exakta mailadress vem det är till.
Ja men detta är vad som sker, i stället för att phpBB loopar igenom alla som prenumererar på inlägget och anropar mail() varenda gång, vilket är ett enormt slöseri med processorkraft, så skickas ett mejl där alla mottagare BCC:as, och To:-fältet är ett svart hål som äter mejl utan att fråga eller klaga.Larzza skrev:Jo de förstås
men då tycker man att det ska skickas som BCC (Blind carbon copy = hemlig kopia)
endel har ju inställt i sina spamprogram att slänga Undisclosed-recipients
För mottagaren står det "Undisclosed-recipients" i mottagarfältet, samma sak sker om du skickar mejl till flera andra genom att addressera mejlet till dig själv och lägga in dina vänners epostadresser i BCC-fältet.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Vet ex att Joomla forum skickar ut med adress.
vBulletin tror jag också gör det.
Hmm jag trodde funka när jag ändrade till SMTP, jag får iaf mail men vissa får inget mail trots att de markerat "Underätta mig vid svar."Först så var det ingen som fick mail alls om svar i ämnet...
Då ändra jag från "sendmail" till egen SMTP mail då funka det.. iaf för mej och jag vet inte hur det är med hotmail...
Vet ej om det är de som har hotmail. Det funkar med mail-notis när de får PM
att bara registrerings-email och underrättelse av PM funkar.
Ingen får underrättelse om svar på Topic.
Jag som administratör får underrättelse om svar på Topic och PM på min adress som har samma adress som domänadressen.
Vad i he**ota kan va fel..
Vilken eller vilka filer använder "underrättelse om svar på topic/ämne"...
Nåt har hänt när jag lagt in mod..
PS:
Spelar ingen roll om jag använder SMTP eller sendmail
Du har provat att byta mailadress för dig själv i din profil till något annat än domänen och då slutar det fungera?
Eller är det andra användarnamn som har dom andra mailadresserna?
Får du felmeddelande när mail ska skickas till dom andra adresserna, eller händer det bara inget?
Om du inte provat byta adress i din egen profil kan det vara värt en koll.
/J
Japp byte adress i min profil och det kom inget mail.Om du inte provat byta adress i din egen profil kan det vara värt en koll.
fixade en ny användare och en ny mailadress med amma adress som domännamnet.
och då funkar det..
%¤#/&
Konstigt att det bara är "Underätta mig vid svar." som inte funkar.
Massmail i phpbb funkar också.
Andra mailfunktioner på hemsidan fungerar också.
Hemsidan ligger på webbhotellet http://www.surftown.se
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
men det är samma fel när jag använder sendmail.
Jag har mailat surftown support, få se om de vet något.
Jag har lagt en fråga om detta i suftowns hjälp-forum, de kör ju med phpbb där också.
Och de erbjuder phpbb installation ADVANCED och PROFESSIONAL, jag har bara starter så där får man installera det själv.
I de andra så räker det med att markera phpbb i användar-konsolen så installeras det.
Jag ska prova att lägga upp en ny phpbb på en annan server hos surftown.
Ska även se om jag hittar annan server att skicka SMTP ifrån.
Får du inte tag i en SMTP-server innan kvällen, hör av dig till mig... ska jag se om jag kan ordna något hos mig som du kan låna en liten stund. (Vi har login även på SMTP-servern, så du kan låna det och sedan när du har testat så tar vi bort ditt konto).
Med vänliga hälsningar
/marcus