Lite information tack!

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Bohemen
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Svar: 0

Inlägg av Bohemen »

Surftown fungerar klockrent och billigt
chrilleboy91
Aktiv medlem
Aktiv medlem

hmrp..

Inlägg av chrilleboy91 »

de va ja som va nybörjare och fattade inget.. :lol:
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Re: hmrp..

Inlägg av petrify »

Hej igen!

Nu har jag fått det att funka på ett spray konto i förra veckan. (Bara för att se...) skaffade en plats på hemsida.net och har fått mina uppgifter därifrån även MySQL fixat med uppgifter även databas uppgifterna.

Men den verkar inte trivas något bra hos dom...

Jag laddar ner zip filen från phpbb hemsida, in med det svenska språket och så laddar jag upp det hela med ftp:n efter jag packat upp den.

Går in på ftp och ska ändra config.php till 666 så jag kan se och skriva den på webben. Men det det står redan 666 (det ska stå 644 eller hur?) Skriver http://www2.hemsida.net/petrify/install/install.php så kommer jag till själva installations sidan. (har provat med både MySQL 3 och 4) Jag fyller i alla uppgifter som jag fick i ett mail från mitt webbhotell. Efter installationen ska jag ta bort install och contrib mapparna. Sen ändra tebax till 644 men det går inte... vet ni varför? Det står att mitt admin konto är skapat men efter jag tryckt på avsluta installationen så laddar jag om sidan så ska login.php visas men istället står det så här på sidan:

PHP Fatal error: Call to undefined function: session_pagestart() in D:\inetpub\wwwroot\petrify\login.php on line 37

Vad är fel? Jag har provat göra om allt nu 3 ggr. Jag har även tagit bort filerna i databasen på phpmyadmin. Men hela tiden får jag oavståend text när jag ska besöka min hemsida och fixa till forumet efter installationen.

Jag fick forumet att funka busenkelt på ett spray.se konto men det här börjar bli rörigt...
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

När du skriver 666 och 644, menar du då behörigheter? Enklast, tycker jag, är att strunta i behörigheterna och välja att ladda hem config.php när man gör installationen och sedan skicka upp filen med ftp . Då slipper man kludda med att php ska kunna skriva på servern.
petrify
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av petrify »

elis skrev:När du skriver 666 och 644, menar du då behörigheter? Enklast, tycker jag, är att strunta i behörigheterna och välja att ladda hem config.php när man gör installationen och sedan skicka upp filen med ftp . Då slipper man kludda med att php ska kunna skriva på servern.

Det löste sig. Jag kontaktade supporten på hemsida.net så hjälpte dom mig med det hela. :D
Skriv svar