Total nybörjare... :(

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

BonneSwe
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Total nybörjare... :(

Inlägg av BonneSwe »

Jag försöker stapplande lägga upp ett forum på min site...
Har kommit så långt att jag lagt upp filerna i en katalog på webbserver och ändrat i config.php till 666. När jag sedan ska in och ställa in det första i vet jag inte hur man fixar till en MySQL-databas. Har stödet via mitt webbhotell (B-one.net) men vet ej vad jag ska göra i PHPadmin...
Någon snäll själ som kan hjälpa mig?

/BonnSwe
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Du ska skapa en databas, om du inte redan har en. Många webbhotell tillåter bara en databos i MySQL och då har du redan en. Gå in i phpMyAdmin så ser du eventuella databaser till vänster. Annars finns det ett fält i högerramen som du kan använda för att skapa en ny databas. Det heter "Skapa ny databas".

Du ska även fråga webbhotellet om uppgifterna som du behöver när du kör installationsskriptet. Värdnamn för MySQL (vanligen localhost), ditt användarnamn och lösenord för MySQL och så ska du bestämma ett prefix för tabellerna i databasen. Du kan välja vad som helst, men phpbb_ är ett bra tips.
chrilleboy91
Aktiv medlem
Aktiv medlem

..

Inlägg av chrilleboy91 »

om ja får din msn så kan jag hjälpa mig därifrån
Krasharen
Medlem
Medlem

Inlägg av Krasharen »

Kör själv med b-one.net och har 2 st forum där. Om du bara skall ha ett forum på siten så behöver du inte göra något i PHP MY admin utan bara att installera forumet!
Skriv svar