Jag har trixat å fixat med en backup från en gratisforumsida och får det inte att fungera. Jag har nu beslutat att börja om med ett nytt forum från scratch på mitt nya webhotell. Grejen är att jag ju har trixat å fixat lite vilket gjort att det kommit en del filer till databasen. Jag vill göra en helt clean install och undrar därför om det finns något sätt att radera databasen så att jag kan börja om på noll igen, typ i phpmyadmin...?
Har du tillgång till phpMyAdmin hos egetforum.se, då är det bara att markera alla tabeller och välja "Töm" längst ner.
Har du inte tillgång till phpMyAdmin hos egetforum.se, så får du nog börja om helt... skapa nytt forum alltså.
/marcus
PS!
Vi erbjuder inte support till kunder hos egetforum.se och liknande, då egetforum.se kör en variant av phpBB som inte vi känner till. Dessutom har man inga möjligheter att göra allt som vi beskriver här med forum man har via egetforum.se.
Vi rekommenderar eget forum på egen server eller riktigt webbhotell.
DS!
Marcus Farrington - Administratör på phpBB Sverige
OBS! På förekommen anledning ges ingen support via PM.
Jag ska alltså rensa databasen hos vårt eget webbhotell och alltså inte hos någon forumprovider så att säga. Det är alltså helt egeninstallerat och allt är precis som det är när man installerar phpforum första gången. Förutom att jag råkat slänga in några skitfiler i databasen. Därför vill jag nu radera databasen och börja om från början. Jag har phpmyadmin och jag fattar nu hur jag ska göra... att jag inte kom på det själv är ett mysterium.