PM-funktionen är utslagen
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
-
Helsingborg42
- Ny medlem

PM-funktionen är utslagen
För att exportera databasen till hotellet fick den delas i 8 bitar, som sen blev importerat till nya servern.
Forumet har fungerat bra, utöver vi inte får scribtet för äöå att fungera på de gamla inläg. Det går att skicka email till enstaka medlemmar utan problem, men mass-email och PM vill inte.
Är där någon som kan hjälpa. Jag har en kille, som håller i data-bitarna, men nu har det tagit snart 1 månad, och jag känner mig lite halv-heldesperat
här ser ni ett felmeddelande, när jag vill öppna meddelande i inkorgen.
Forumindex
Fel
Could not query private message post information
DEBUG MODE
SQL Error : 1146 Table 'foraldra_jouren.phpbb_privmsgs_text' doesn't exist
SELECT u.username AS username_1, u.user_id AS user_id_1, u2.username AS username_2, u2.user_id AS user_id_2, u.user_sig_bbcode_uid, u.user_posts, u.user_from, u.user_website, u.user_email, u.user_icq, u.user_aim, u.user_yim, u.user_regdate, u.user_msnm, u.user_viewemail, u.user_rank, u.user_sig, u.user_avatar, pm.*, pmt.privmsgs_bbcode_uid, pmt.privmsgs_text FROM phpbb_privmsgs pm, phpbb_privmsgs_text pmt, phpbb_users u, phpbb_users u2 WHERE pm.privmsgs_id = 43 AND pmt.privmsgs_text_id = pm.privmsgs_id AND pm.privmsgs_to_userid = 3 AND ( pm.privmsgs_type = 0 OR pm.privmsgs_type = 1 OR pm.privmsgs_type = 5 ) AND u.user_id = pm.privmsgs_from_userid AND u2.user_id = pm.privmsgs_to_userid
Line : 240
File : privmsg.php
Jag kan kontaktas på info@foraldra-jouren.se
tackar för evnt hjälp
Vi kan inte ge support per epost, vi har helt enkelt varken tid eller resurser till det.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
1. Det går att skicka PM, och dom kommer fram till användaren, men, när dom gör det får man upp:
2. När man skickar ett PM får man upp:
Could not insert/update private message sent text.
DEBUG MODE
INSERT INTO phpbb_privmsgs_text (privmsgs_text_id, privmsgs_bbcode_uid, privmsgs_text) VALUES (48, '5f79e71e7b', 'gtest')
Line : 1321
File : privmsg.php
Could not query private message post information
Pm kommer fram till användaren dock, trots detta felmess.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Detta talar om att tabellen som innehåller alla PM's texter inte kommer fram. All övrig information om ett PM lagras i en annan tabell, detta för att t.ex. sidan "Inbox" inte ska vara så tungrodd att få fram.
Så det är inte konstigt alls att man kan skicka/ta emot PM, för allt annat i PM-systemet fungerar som det ska, utom tabellen som innehåller texterna som ska kopplas till varje PM.
/marcus