När man loggar in på forumet kommer man ju automatiskt till index, men om man vill att man ska hamna någon annan stans, hur gör man då? Eller går det över huvud taget?
Den andra delen av koden rör redirects som sker när man tex försöker svara på en tråd och uppmanas logga in, och sedan tas tillbaka till tråden efter att man gjort det.
Ersätt index.$phpEx med t ex faq.$phpEx, $phpEx ersätts med den filändelse som används. PHP-filer kan nämligen heta både php, phtml eller html beroende på hur webbservern är konfigurerad.
En fråga till:
När jag nu kommit till min andra sida, som inte riktigt tillhör forumet, och vill få fram user_id för den som loggat in, hur gör jag då? Finns det gömt någonstans i en cookie? Om så är fallet, hur får jag fram värdet därifrån?
Nu ligger dessvärre vår sida nere tillfälligt så jag kan inte testa, men om jag har fattat det hela rätt fungerar det alltså såhär:
När man loggat in på forumet och redirectats till inte_forumet.php räcker det där med att jag skriver..
Det kanske bara är jag som är dum nu, men fungerar template-grejer till mer än att bara skriva ut saker? Jag vill att userid för den som just har loggat in ska sparas i variabeln $authid, och jag fattar inte alls hur det ska gå till.
Kanske har du just förklarat hur det ska gå till, men i så fall har jag inte fattat det.