BB vs IPB
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
BB vs IPB
Vet inte om jag postar i rätt forum nu men har en har en fråga angående PHPBB. Vilken version är mest stabil för att kunna använda?
Jag kör idag IPB sen en tid och funderar på att byta till BB3 när den släpps, och undrar då om jag kommer att kunna uppgradera till BB3 om jag byter tidigare eller är det bättre att vänta?
Jag själv kör ett supportforum i trean, men har också en syn som säger "måste prova" för att se vad den går för.
http://www.help4networks.se
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!
Det bästa är nog vänta med trean, men om jag förstår rätt så kan jag uppdatera till bb3 om jag skulle vilja börja med modifiera till exempel version bb2?
Anledning att jag vill byta från IPB till BB är egentligen att jag är ute efter forum som kan hantera anonyma poster. Vet du eller någon annan här om det är möjligt med BB eller om det finns mod för det? Våra besökare diskuterar ofta känsliga ämnen och har stort behov att kunna posta anonymt, dvs. kunna dölja/visa medlemsnamn i posterna eller kunna ändra namn när det passar.
Det jag mest är ute efter är något som kan göra det, men annars kan man alltid ta bort användarnamn helt och hållet från poster. Det skulle lösa anonymiteten, men då gäller det alla poster och trådar.
Det går ju alltid att radera namnen att visa i posterna och i trådarna och vill man posta namn så måste de göra det i själva posterna. Men det jag mest är ute efter är att man kan dölja/visa medlemsnamn där man ska skriver, (precis som visa/döj smilies typ). Samt att man ska kunna fylla i ett annat namn om man inte vill posta med själva medlemsnamnet.
Ett annat sätt är att låta gäster posta och då kan de vara anonyma också men problemet med det är att hålla ute spam, och banna. Jag har provat på olika sätt med IPB men om jag tar bort namnet så kan man inte skriva i namn överhuvudtaget, annat än i själva posterna.
En annan sak jag undrar med bb2 är hur lätt/svårt det är att på egen hand kunna designa forumet, med layout, heder, foter etc? Med IPB är det ganska enkelt men hur är det när det gäller BB? Eller måste man ändra i varje fil för att kunna lägga till logga, ändra header etc?
Det borde gå att köra anonyma poster eller rättare sakt dölja avsändaren i en tråd. jag har inte provat och bör inte svara på det, någon annan?
Brukar sova lite efter 29:e timman och Ingen support via PM!