problem med avatar
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
problem med avatar
Warning: copy(./images/avatars/158468360745b5912067b54.jpg): failed to open stream: Permission denied in /hsphere/local/home/botebo/botebo.se/phpBB2/includes/usercp_avatar.php on line 288 Warning: Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /hsphere/local/home/botebo/botebo.se/phpBB2/includes/usercp_avatar.php:288) in /hsphere/local/home/botebo/botebo.se/phpBB2/includes/page_header.php on line 483
vad är det för permission denied vart ändrar jag så att det funkar?
http://www.botebo.se är adressen om ni vill logga in
botebotestkonto (login)
123456 (lösen)
Detta kan du ändra antingen via telnet/SSH om du går till katalogen images och skriver in:
chmod 777 avatars
Eller via din ftp-/sftp-klient genom att gå till kalalogen images och högerklicka på avatars och välja properties (eller vad det nu heter i din klient). Därefter letar du upp något som verkar ha med rättigheter och göra, och ser till att det finns läs-, skriv- och accessrättigheter (accessrättigheter kan ev. vara döpt till körrättigheter/exekveringsrättighet eller liknande, då det är vad rättigheten gör för filer... men för kataloger handlar det om accessrätt).
/marcus
förstår fortfarande inte...
Jag har frontpage... vad göra eller ska jag in i databasen?
Mitt förslag är att du hämtar hem Filezilla eller någon annan FPT-klient, och loggar in på din FTP-server. Sedan ändrar du inställningarna enligt ovan.
/marcus