Adminkonto [LÖST!]
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
Adminkonto [LÖST!]
Kan inte registerara användaren admin, men när jag försöker hitta kontot och modofiera det i adminpanelen så kommer det ett meddelande som säger att kontot inte finns. Har försökt med att gå till "glömt lösenord" och få lösenordet skickat, men då får jag bara meddelandet: "E-postadressen stämmer inte med den användaren"
Nån som har nån idé om vad som är fel? Eller är det så att man inte kan logga in med det användarnamnet?
Adminkonto
Iofs. måste det inte finnas, men om du vet att du haft det så borde det ju inte försvinna...
Hur som helst, kontot behövs inte så länge det finns minst ett konto med user_level satt till 1 så kan detta konto användas som admin.
Kolla i databasen vilka konton som har user_level 1.
/marcus
Jo jag vet att det inte behöver finnas, men det jag tycker är konstigt är att det inte finns, och inte går att skapa. Var lite orolig för att det låg och skräpade i koden med nån form av standard-password så att vem som helst kan gå in och leka.
Svar o Löst
"the username "admin" is reserved by the board. If you do not choose a username when you install, or if it is installed automatically, the username of admin is created with the password of admin. once it is installed properly, that username and password no longer work and do not show up in the memberlist etc."
Namnet är alltså (som jag förstår det) reserverat i koden men inaktiveras efter lyckad installation så det var väl därför det inte gick att skapa, ta bort eller hitta. Orkade dock inte sitta och gå igenom allt så jag gjorde en ominstallation och använde admin som användarnamn denna gång, och nu funkar allt som det skall.
Tackar för snabba svar, och återkommer säkert med fler kluriga frågot