Mindre fel vid medlemsinloggning

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

vigge84
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Mindre fel vid medlemsinloggning

Inlägg av vigge84 »

Hej,
Jag upplever ett litet fel med sajten, jag använder "xand" stylen men har ej gjort några förändringar förutom bilder och översättning.

När man har loggat in 1 gång så syns man längst ned som registrerad användare på förstasidan, men man är inte inloggad i faq/medlems/presentations länkraden och man kan inte heller skriva inlägg, utan man måste logga in en till gång. Finns det något enkelt fel som kan ligga till grund för det här?

Sen undrar jag hur man tar bort alternativ från bli-medlem-sidan, vill till exempel att folk bara ska behöva fylla i Msn, hemsida, ort och signatur (om de vill). Vill inte heller att de ska kunna välja språk, style, tid eller hur datum visas.. Går det att ta bort dessa fälten?

Tack på förhand, trevlig helg! :)
vigge84
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

hittade felet

Inlägg av vigge84 »

jag hittade info om det här, visade sig vara en vanlig miss =)

undrar dock fortfarande hur man går vill väga för att helt ta bort alternativ från registrera sig som medlem sidan, jag har bara lyckats klura ut hur man tog bort texten så nu får jag tomma rader med endast ":" och ett fält bakom, mindre snyggt...
Skriv svar