Ändra bredd på forumet?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Användarens profilbild
Veronica
Medlem
Medlem
Svar: 0

Ändra bredd på forumet?

Inlägg av Veronica »

Jag håller på att byta webbhotell och har flyttat med mitt forum dit och nu funerar det äntligen bra även om alla dns inställningar inte fungerar som det ska ännu :?

Nu har jag använt mig av deras sidbyggare när jag gjort forumet och lyckats få till de tmed egen kod att få in forumet i samma ram (iFrame tror jag det kallas) är inte nått proffs på det hela men det fungerade. Ett probpem är att forume tär för brett och inte passar in i allas skärmar. Nu har jag en länk som gör att de kan öppna forumet i ett eget fönster om de vill. Men går det att göra forumet smalare? Typ 5 cm smalare?
Titta på sidan http://d311717.u35.cartikahosting.com/index.html så förstår ni kanske vad jag menar om ni klickar på forumet
Har ett forum för dig som vill ha peppning när du behöver gå ner i vikt. Är nybörjare och helt lost i forumsbyggarvärlden...Need your help
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support
Svar: 0

Inlägg av PazZze »

ja, det går jättebra...

typ, öppna templates/subSilver/overall_header.tpl

hitta i första <tabell> taggen width="100%" och ändra det till något annat värde... helst procentvärde, då hela sidan bör anpassas efter skärmupplösning... prova dig fram!
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
Skriv svar