problem med min Database?
Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp
problem med min Database?
1. Jag har installerat phpbb på nytt.
2. jag kopierar alla filer från min gamla forum.
3. Loggar sen på forumet och allt fungerar som den ska.
4. När jag importerar DB från gamla forumet försvinner markerade texten med gröna färgen, och ”Vem är Online” försvinner också från Forumet.
Här på bilden kan du se förändringar som sker innan och efter DB import:
http://img158.imageshack.us/img158/9186/2zm8.jpg
2, Var det samma version som du installerade i fråga 1??
4, importera? så som i ta den gamla databasen och ersätt den som du nyss installerade?
det känns lite som det är någon fil som sakas... ladda upp alla filer igen...
för om det är något fel i databasen så borde du se typ "totalt har medlem besökt sidan denna dag"
1. Jag installerade version 2.0.20.
2. det är samma version som jag har på min gamla forum.
4. När jag ersätter nya DB med gamla DB försvinner markerade texten med gröna färgen, och ”Vem är Online” försvinner också från Forumet.
Det är ingen fil som saknas, problemet ligger i databasen eftersom allt fungerar med nya DB och gamla filer, men så fort jag importerar gamla DB försvinner texterna. Detta har jag testat flera gånger!
Det jag vill veta är vilka tabeller i databasen innehåller information om ”Vem är Online, Senaste besökarna”. Jag tänkte exkludera dom när jag kör backapen?
då den bara sparar tid, plats osv... den sparar inte hela textfiler... (om man räknar bort inlägg/pm)
det är typ... hela databasen... då den tar och tittar efter vilka som är inloggade... men phpbb_users skulle jag tro används
vilka moddar har du installerat?
det känns mycket konstigt att den bara tar bort all text... då det ändå borde skriva ut lite av det...
vad händer om du ändrar till engelsk språkval (om du har det inlaggt)?
men... databasen... hm...
är det samma server du kör på, eller är det 2 olika?