Uppdatera forumet.

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Idde
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Uppdatera forumet.

Inlägg av Idde »

Hej!
Hoppas på ett bra svar eftersom jag fått stora bekymmer.
Kör ett äldre phpbb forum ver: 2.0.8
Detta blir hackat :cry: flera gånger nu och jag inser att jag bör uppgradera till en annan version.

Frågan är; Hur lätt det är med beffintligt forum på servern att göra det ingreppet?

Finns säkert flera varianter att gå till väga så jag överlåter detta till expertisen för svar.

Tacksam för svar :wink:
/Idde
janssonswebb
Medlem
Medlem

Inlägg av janssonswebb »

Beror helt hur mycket förändringar du har gjort, är det en ren installation då är det bara att ladda ner rätt uppdateringsfil av phpbb dvs 2.0.8->2.0.21 från http://www.phpbb.com och läsa instruktionstexterna och installera.

Har du installerat en massa hacks eller mod och gjort många förändringar kan du tvingas göra en manuell uppdatering och det är lite omständigt.

Ta alltid backup på databasen och filerna innan du gör en uppdatering.
Idde
Ny medlem
Ny medlem

Svar....

Inlägg av Idde »

Hej!

Tackar föe ett snabbt svar :)

Just nu så har hackaren tagit över forumet totalt och man måste skicka upp en backup och återställa forumet.

Har gjort en del förändringar i forumet så det kanske lutar mot att ej göra en ren installation.

Det som är viktigt är att inte tappa alla inlägg som skrivet i forumet
och jag hoppas att man får en fråga att ha db kvar.
Mvh/Idde
Gugge
Aktiv medlem
Aktiv medlem
Kontakt:

Inlägg av Gugge »

I så fall ska du ladda upp en backup av databasen, för det är där de ändrade hos oss när det blev hackat... det tog "bara" 8 timmar att återställa allt hos oss.. numera uppdaterar jag så fort det kommer en ny version ;)
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Stop! prova först att fixa hackningen via phpmyadmin! Normalt sett så lägger de in HTML i en forums-beskrivning. Mycket enkelt att fixa i så fall!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar