Forumet på svenska

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

Lugge
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av Lugge »

Hej hej jag är ny här och även på att göra hemsida :? Jag har läst igenom det jag hittat men får det ändå inte att fungera med att få det översatt på Svenska och få Svenska ikoner :( Jag har ställt om inne på Admin till Svenska men det fungerar inte endå och det som står skrivet här i ämnet förstår jag inte riktigt...

Tack på förhand

/Martin
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Jag antar att du laddat ner de svenska språkfilerna redan. Packa upp dem och ftp:a upp dem till din server. De ska ligga i den katalog de kommer under phpbb/languages.

Bilderna som hör till det svenska gränssnittet laddar du upp (med tillhörande katalog som heter lang_swedish) till phpbb/templates/images.
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Tack så mycket men jag har gjort som du säger men får det endå inte att fungera :( jag tror jag har samma problem som någon tog upp tidigare dvs. att man måste ändra själv nånstans i något formulär för att det ska fungera... Grejen är att jag inte fattar var och hur?
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Om du vill ändra för ditt användarnamn gå till Profile och titta långt ner under Preferences där finns Board Language och de olika alternativ du installerat.

Vill du ändra standardspråk för hela forumet gå till Administration Panel och titta under rubriken General Admin. Klicka på Configuration och ändra sedan Default Language.
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Jo men det är ju det jag gjort från början och det är därför jag tycker att det är skumt att det inte fungerar :?:
elis
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av elis »

Jo men det är ju det jag gjort från början och det är därför jag tycker att det är skumt att det inte fungerar
Det kan jag hålla med om. Jag är också helt ny på detta och för mig fungerade det direkt så jag kan inte säga vad som är fel. Har du dubbelkollat att alla filer ligger som de ska och innehåller de svenska översättningarna?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Filerna ska ligga i mappen language/lang_swedish i phpBB:s rotmapp. Kom också ihåg att lägga in den översatta grafiken i templates/subSilver/images/lang_swedish.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Jag gick in och ändrade i en fil så nu fungerar det ibland(!) *hmm* jävligt skumt det här... Startsidan fungerar men när jag går in i en kategori så blir det engelska...
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Laddade du ner phpBB från phpbb.com? Har du några MODs installerade? I så fall, vilket/vilka?
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Jag har inga modar så vitt jag vet? Forumet fans "färdigt" i mitt webbhotell (webb-hotellet.com)...

Sen laddade jag ner de Svenska översättningarna på Phpbb.com, intallerade dem och ändrade språket i admin... När inte det fungerade gick jag in och ändrade i admin_board.php och då ändrade jag från default language till swedish i följande:

$lang_select = language_select($new['swedish'], 'swedish', "language");

L_DEFAULT_LANGUAGE" => $lang['swedish'],
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Är jag ett hopplöst fall eller? :(
Gud
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Kontakt:

Inlägg av Gud »

Ladda ner phpBB från http://www.phpbb.com
Vi kan tyvärr inte stödja något annat än det som finns på phpbb.com och eventuellt det vi släpper.
Lugge
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Lugge »

Nu hr jag löst det... tack för all hjälp allihopa! :D
Skriv svar