Frågor om språk etc

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

stefan_o
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Frågor om språk etc

Inlägg av stefan_o »

Hej

Jag har installerat ett PhpBB 2.0.21 och allt verkar funka bra. Men jag undrar hur man installerar svenska. Finns det för den versionen av phpbb? Jag är nybörjare.

Sen undrar jag om någon vet om stylen wowHorde finns för 2.0.21 och i så fall var?
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Rörande språket svenska för 2.0.21 kan jag bara säga: ladda hem språkpaketen från http://www.phpbb.com/downloads.php (ladda hem språkpaketet och subSilver-paketet).
Sedan lägger du språk-filerna i en mapp language/lang_swedish/ och svenska subSilver i templates/subSilver/images/lang_swedish/
Därefter kan du välja språket i ACPn (standardspråk, även för gäster) och i profilen (personlig språkinställning, ev. avvikande från standard-inställningen).

Rörande wowHorde: du måste kolla support-tråden för just den templaten hos phpbb.com.
Om den t.ex. är gjord för 2.0.20 så kan du uppdatera den till 2.0.21 med uppdateringes-informationen som släpptes med 2.0.21.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
stefan_o
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Inlägg av stefan_o »

Ok tack för svaret !

Allt funkar kanonbra nu.

Nu har jag en annan fråga. Jag har ett forum på forum24.se som jag nu har beställt en backup ifrån.
Jag har jobbat mkt med mssql och vet hur lätt det är att restora en .bak-fil.
Finns det nåt simpelt sätt att göra detta på i MySql? Jag ska alltså lägga in datat från forum24.se-forumet till mitt eget phpbb-forum.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej,

det gör du enklast med phpmyadmin. Detta verktyg ställer de flesta webbhotell till förfogande.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar