Backup problem

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

nippe
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Backup problem

Inlägg av nippe »

Hejsan !

Har en phpbb databas som jag försöker föra över till min nya version 2.0.19 dock så får jag det inte att fungera.

Får upp följande fel

Kod: Markera allt

Error importing backup file

DEBUG MODE

SQL Error : 1050 Table 'phpbb_acronyms' already exists

-- phpMyAdmin SQL Dump -- version 2.6.4-pl2 -- http://www.phpmyadmin.net -- -- Värd: localhost -- Skapad: 05 februari 2006 kl 15:03 -- Serverversion: 4.0.25 -- PHP-version: 4.3.11 -- -- Databas: `test` -- -- -------------------------------------------------------- -- -- Struktur för tabell `phpbb_acronyms` -- CREATE TABLE `phpbb_acronyms` ( `acronym_id` mediumint(9) NOT NULL auto_increment, `acronym` varchar(80) NOT NULL default '', `description` varchar(255) NOT NULL default '', PRIMARY KEY (`acronym_id`) ) TYPE=MyISAM AUTO_INCREMENT=1

Line : 980
File : admin_db_utilities.php
Vad är det för fel ?
Hur får jag över alla gammla användare och all information från swr gammla forumet till det nya.

tack på förhand.
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Det betyder att du under importen försöker att skapa (CREATE) en tabell som redan finns i databasen.
Behöver du innehållet i databasen som du ska använda? Annars bör du radera alla tabellerna och sedan köra importen.
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Skriv svar