Jodå, jag har webbplats, har knåpat webbsidor till husbehov sen -98. Men aldrig kodat mer än absolut livsnödvändigt (typ lagt in ett färdigt Java-script e.d.) utan alltid använt Frontpage och ftp.
Har ingen aning om vilka kodspråk (eller vad nu PHP och mysql är för nåt) som B-one har stöd för, eftersom jag inte bekymrar mig om såna värdsliga petitesser
Så om eget webbhotell är din/er "enda lösning" förstår jag att jag hamnat fel. Det är helt ok
För att ytterligare besvara din fråga "Varför inte...."
Helt enkelt därför att det sannolikt skulle ta mer tid än jag kan avvara, att sätt mig in i hela det komplex som ett phpbb-forum är. Eftersom jag är totalt främmande för kodning och får rå-ångest bara av att behöva gå in i Frontpage html-version av mina egna sidor
Vad jag har förstått, så är det möjligheten att tillhandahålla lättskötta, enskilda men samkörda, phpbb-forum till kunder som mig något väldigt nytt (några månader eller så), och efterfrågan är stor. Så jag kan faktiskt ha förståelse för att de har svårt att hinna med supporten fullt ut.
Jag testkör just nu phpbb-forum från två olika leverantörer, har ställt en hel massa mer eller mindre dumma frågor (inte för mig dock) till båda två och fått korrekta, tålmodiga och snabba svar från båda. Utom detta med ramar, som bara den ena svarat på hittills.
Min första utomstående testpilot hade nämligen märkliga inloggningsproblem ända till vi kom på att lyfta forumet ur ramen. Då funkade det.
Men om det är som du säger bara en LITEN kodrad som behöver ändras, så kommer nog båda de leverantörer jag varit i kontakt med att fixa det väldigt snabbt.
Hittills har de visat väldigt stor vilja att tillmötesgå sina kundönskemål i den mån det "funkar" för alla deras användare.
Så även om du (som helt uppenbart kan så otroligt mycket om phpbb) tycker att deras support är dålig, så tycks den räcka rätt bra för mina initiala behov i alla fall
Kalender hade varit bra, men jag absolut klara mig utan den. Kanske de här leverantörerna, som kämpar för att hopplösa fall som jag ska kunna driva egna forum, så småningom ser om de kan utöka servicen med phpbb egen kalender. Man kan ju alltid hålla tummarna
OM jag någon gång i framtiden vågar mig in i kodknackar-världen med mer än min ena stortå

, ja då kommer jag jätte-GÄRNA tillbaka hit. För här verkar också vara en trevlig och hjälpsam atmosfär.
Tack för att jag fick störa en stund!
Den som inget vågar vinner inget.
Vi ses på Lyktstolpen!