forumkrångel ?

Detta är ett arkiv för phpBB2 Support, Diskussion, MODar, Stilar och översättningar. Den tillhandahålls endast för referensändamål.

Moderatorer: Moderatorgrupp, Supportgrupp

anncharlotte
Medlem
Medlem
Svar: 0

forumkrångel ?

Inlägg av anncharlotte »

Hoppas att jag är på rätt ställe med min fråga nu, men annars kan ni väl flytta på den.
Vår förening har ett forum som för det mesta fungerar alldeles som det ska, det ligger på en hemsida vi har via spray.
Men så ibland är det bara så knackigt, det går inte komma in överhuvudtaget, ibland får man försöka många gånger och kommer då till sist in, ibland strular det när man ska sända inläggen mm.
Men hemsidan i övrigt fungerar alltid vid dessa tillfällen just som den ska.
Så vad jag undrar är då naturligtvis, vad är det som krånglar, är det något jag kan göra nått åt ?

Hälsn Annch
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Ni bør skaffa ett riktigt webbhotell istællet. Det dær beror på størsta sannolikhet på problem hos Spray.
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
anncharlotte
Medlem
Medlem

Inlägg av anncharlotte »

Tack för ditt svar, ja det kanske kan bli så en gång i tiden, men tillsvidare får vi nog stå ut då.
Användarens profilbild
Edman
Gammal medlem
Gammal medlem

Inlägg av Edman »

anncharlotte skrev:Tack för ditt svar, ja det kanske kan bli så en gång i tiden, men tillsvidare får vi nog stå ut då.
Skulle faktiskt kunna ge ett tips, nämligen http://www.webcows.se

Jag har ett forum på deras sida, och det funkar kanonbra! Om du beställer deras minsta paket nu, som räcker gott och väl för ditt forum, så bjuder de på 3 månader. Jag beställde webhotell 3+3 månader samt en .se-domän och detta betalade jag endast 382.50:- för!

Lycka till!
anncharlotte
Medlem
Medlem

Inlägg av anncharlotte »

Hej igen !
Jag har fått förslag och erbjudanden från flera håll om att flytta vårt forum till en annan plats, men som ni vet, man gör inte hur som helst när det är en förening, där är det många som ska vara med och bestämma. Och vår hemsida ligger ju utlagd på samma server.
Och det är det jag tycker är så konstigt, för hemsidan fungerar klockrent men forumen, ja vi har två, ett som vi använder och ett jag har att öva på, funkar inte bra, tycker det blir sämre och sämre, dom sista dagarna har det varit mer än besvärligt.
I stort sett varje gång man ska gå in på en tråd eller avdelning får man först upp "sidan kan inte visas" visst man kommer in till sist men det kan behövas flera försök ibland, likaså när man ska skicka iväg ett inlägg. Visst det går att leva med men det är irriterande, och vem hoppar alla på, jo mej så klart :( .
Så tror ni ändå att det är sprays fel ? Dom svarar att det inte är det och som sagt eftersom hemsidan funkar som den ska känns det som om dom har rätt.
Är det nån som har lust att gå in och kika är adressen http://www.dackekatten.se
MVH Anncharlotte
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Ja, det där ser mycket konstigt ut!
Ibland får man "Sidan kan inte visas" bara genom att ladda om index-sidan.
Kontakta spray-supporten om detta!

EDIT:
Det beror helt klart på en felkonfigurerad server: varannan gång man laddar om forumets startsida får man felmeddelandet att sajten inte kan hittas, som länk anges www;dackekatten.se/nyttforum/index.php i felmeddelandet.
Hör med spray om detta!
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
anncharlotte
Medlem
Medlem

Inlägg av anncharlotte »

Ja, jag har skrivit till dom en gång till, så får vi se om det hjälper, annars får jag väl ta till telefonen :)

Tack i alla fall för att du tittade på det, jag kanske återkommer !
Skriv svar