Tips på gratis webhotell.
Moderator: Moderatorgrupp
Tips på gratis webhotell.
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
Efter att ha sagt det får du/ni själva avgöra hur trovärdigt mitt inlägg nedan är.
Min egen erfarenhet, från innan jag startade mitt webbhotell, är att gratis inte alltid är gott. Särskilt när det kommer till PHP/MySQL-stöd. Och jag antar att du är intresserad av att köra phpBB, så då krävs ju PHP och någon form av databas.
Om du istället kan tänka dig att satsa några få hundralappar om året kan du få ett något bättre hotell.
Om du kan tänka dig det, titta gärna in på http://www.strategit.se.
/Marcus
Re: Tips på gratis webhotell.
det här är ju inget svar på frågan direkt...men en synpunktazz skrev:Är det någon som har ett bra tips på ett gratis webhotell där man kan lägga upp sitt forum på?
jag tycker det är "guld värt" att få en bra support på det webbhotell man ligger och då menar jag inte maila, fylla i formulär eller något forum på webbhotellets hemsida.
En bra support är när du kan ringa (och komma fram) och prata med någon och få hjälp
det är lätt värt en tusenlapp om året när det krånglar
själv har jag Loopia som har en utmärkt telefonsupport 7 dagar i veckan
dallas
- simon_alsen
- Extra aktiv medlem

Jag måste ha tillgång till phpMyAdmin då jag ska importera en backup från det gamla forumet, databasen är 1,6 mb stor. Gärna reklamfritt men det är inget krav, detta är bara en temporär lösning.
Det är ganska akut så det ska bara vara att registrera sig och köra, alltså inga "skriv-tre-inlägg-på-vårat-forum" eller ansökningar.
Mycket tacksam för hjälp!
- simon_alsen
- Extra aktiv medlem

Tanken är att så småning om lägga upp forumet på ett riktigt webbhotell, men så här innan jul så har jag inte råd att slänga ut 500-600:- på en sådan sak. Tills vidare så tänkte jag ladda upp forumet på någon gratishost. : )Holger skrev:Hej Simon,
tyvärr, det du har råkat ut för hos frac.dk och 1go.dk kommer att hända hos alla freehostar.
Skaffa ett konto hos b-one.net eller surftown.se, normalt sett kommer du igång inom 24 timmar där.
/Holger
peter ny här
Så får du chans och lära dig hur allt fungerar och kanske en ny hobby på köpet
// Chrichan
Sen så får du ju fylla i det andra som du vill. Bra resurs om man letar gratis webhotel men viktigt: Läs vad medlemmarna reviewar, det kan kosta pengar/innehålla reklam trots att du valt att filtrera bort det så man får vara väldigt kritisk har jag lärt mig
Men det är väldigt bra och lätt att ha att göra med - de har hjälpt mig att leta efter serverutrymme i alla herrans år ungefär, sen jag bröt med Passagen 2003.