Tips på gratis webhotell.

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

azz
Ny medlem
Ny medlem
Svar: 0

Tips på gratis webhotell.

Inlägg av azz »

Är det någon som har ett bra tips på ett gratis webhotell där man kan lägga upp sitt forum på?
Användarens profilbild
Kail
Administratör
Administratör

Inlägg av Kail »

Bra, gratis och webbhotell, välj 2. :)
Jakob Persson - Grundare av phpBB Sverige - IT-konsult - http://www.jakob-persson.com
The Complete phpBB Template Design Guide (phpBB 2.x): http://archive.jakob-persson.com/articl ... index.html
mf22cs
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av mf22cs »

Jag vill börja med att säga att jag äger/driver ett webbhotell.

Efter att ha sagt det får du/ni själva avgöra hur trovärdigt mitt inlägg nedan är.

Min egen erfarenhet, från innan jag startade mitt webbhotell, är att gratis inte alltid är gott. Särskilt när det kommer till PHP/MySQL-stöd. Och jag antar att du är intresserad av att köra phpBB, så då krävs ju PHP och någon form av databas.

Om du istället kan tänka dig att satsa några få hundralappar om året kan du få ett något bättre hotell.

Om du kan tänka dig det, titta gärna in på http://www.strategit.se.

/Marcus
Användarens profilbild
PazZze
Support
Support

Inlägg av PazZze »

1go.dk och frac.dk båda fungerar, enligt mig, mkt bra 1go har 5 mb hemsida, 5 mb databas. frac har 25 mb hemsida 10(?)mb databas. Ingen reklam på någon av sidorna, 1go har jag för mig har problem med att registerar sig.

Ändrade till frac.dk
/Holger
Joel PazZze Martinsson - phpBB Sverige Support
JMH
Medlem
Medlem

Inlägg av JMH »

http://www.101sitehosting.com/Clickherefree_Offer inga egna erfarenheter men det ligger i top 10 av flera 100 testade gratis webhotell...
dallas
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Re: Tips på gratis webhotell.

Inlägg av dallas »

azz skrev:Är det någon som har ett bra tips på ett gratis webhotell där man kan lägga upp sitt forum på?
det här är ju inget svar på frågan direkt...men en synpunkt
jag tycker det är "guld värt" att få en bra support på det webbhotell man ligger och då menar jag inte maila, fylla i formulär eller något forum på webbhotellets hemsida.
En bra support är när du kan ringa (och komma fram) och prata med någon och få hjälp
det är lätt värt en tusenlapp om året när det krånglar
själv har jag Loopia som har en utmärkt telefonsupport 7 dagar i veckan

dallas
Användarens profilbild
simon_alsen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av simon_alsen »

Är i stort behov av ett gratishotell då frac.dk inte verkar fungera. Provade 1go.dk men fick inte databasen att fungera.

Jag måste ha tillgång till phpMyAdmin då jag ska importera en backup från det gamla forumet, databasen är 1,6 mb stor. Gärna reklamfritt men det är inget krav, detta är bara en temporär lösning.

Det är ganska akut så det ska bara vara att registrera sig och köra, alltså inga "skriv-tre-inlägg-på-vårat-forum" eller ansökningar.

Mycket tacksam för hjälp!
Användarens profilbild
Holger
Support - Ledare
Support - Ledare
Svar: 1

Inlägg av Holger »

Hej Simon,

tyvärr, det du har råkat ut för hos frac.dk och 1go.dk kommer att hända hos alla freehostar.
Skaffa ett konto hos b-one.net eller surftown.se, normalt sett kommer du igång inom 24 timmar där.

/Holger
Holger Gremminger
Ingen support via PM!
Användarens profilbild
simon_alsen
Extra aktiv medlem
Extra aktiv medlem

Inlägg av simon_alsen »

Holger skrev:Hej Simon,

tyvärr, det du har råkat ut för hos frac.dk och 1go.dk kommer att hända hos alla freehostar.
Skaffa ett konto hos b-one.net eller surftown.se, normalt sett kommer du igång inom 24 timmar där.

/Holger
Tanken är att så småning om lägga upp forumet på ett riktigt webbhotell, men så här innan jul så har jag inte råd att slänga ut 500-600:- på en sådan sak. Tills vidare så tänkte jag ladda upp forumet på någon gratishost. : )
peterinas
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av peterinas »

vi här hemma har surftown . funkar fint o har allt jag behöver , vi regga ett hotell + se domän o kostar 477 kr per år samt en underbar support via chatt . har inte haft några problem med dom , så rådet är nog att betala lite ist o få mycket , spec support kan vara guld värd . kolla in iaf . 500 per år med domän är billigt enligt mig :lol:

peter ny här 8)
Chrichan
Ny medlem
Ny medlem

Inlägg av Chrichan »

Sätt upp en egen fattigmans server.
Så får du chans och lära dig hur allt fungerar och kanske en ny hobby på köpet :D

:arrow: http://www.canowhoopass.com/guides/easyphp/

// Chrichan
awn
Aktiv medlem
Aktiv medlem

Inlägg av awn »

Du kan gå in på FreeWebSpace.net och klicka på "advanced free hosting search". Sen väljer du engelska i language (språk)-menyn och bockar i rutan efter "FTP:". Sen fyller du i som du vill ha det tills du kommer ner till Features. Du kryssar i PHP och mySQL. Jättelätt!

Sen så får du ju fylla i det andra som du vill. Bra resurs om man letar gratis webhotel men viktigt: Läs vad medlemmarna reviewar, det kan kosta pengar/innehålla reklam trots att du valt att filtrera bort det så man får vara väldigt kritisk har jag lärt mig
Men det är väldigt bra och lätt att ha att göra med - de har hjälpt mig att leta efter serverutrymme i alla herrans år ungefär, sen jag bröt med Passagen 2003.
Skriv svar