server error

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Webdesign
Ny medlem
Ny medlem
Inlägg: 1
Blev medlem: 2012-10-08 15:40
Svar: 0

server error

Inlägg av Webdesign »

Hej,

Tidigare har jag haft ett webbformulär på webbsidan som fungerade bra. Men sen uppdaterades allt av mitt webbhotel. Så nu står jag där utan
formulär som man kan kontakta mig med. Efter att ha tittat på olika formulär så tänkte jag att göra det själv. Men.. så lätt var det inte, Det dök upp en massa fel ideligen. Jag vet inget om PHP alls. Men jag har sett att det finns en massa duktiga människor här som vet en hel om detta språk.

Nu till saken. Det jag får upp efter att ha fyllt i formuläret på webbsidan är detta:

Fel som visas i webbläsaren

Notice: Undefined index: Rubrik in \\atm.binero.net\content\56\161156\minsida.se\public_html\Test_2\mail.php on line 18

Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in \\atm.binero.net\content\56\161156\minsida.se\public_html\Test_2\mail.php on line 27


filen mail.php

LINE 27, if (mail($till, $rubrik, $med, $header )) {

Vad som är fel vet jag inte.

Något om "localhost" finns inte i scripet vad jag kan se. Jag har pratat med mitt webbhotel, men de ger bara brisfällig
information inte hur man ska åtgärda felet.
Hoppas att någon/några kan komma med bra tips om vad som är fel och hur man kan rätta till det. Kanska även ett litet tips
om ett bra formulär och hur man kan installera det.

Tack på förhand!
Användarens profilbild
Sinom
Verified
Administratör
Administratör
Inlägg: 1506
Blev medlem: 2010-11-04 21:24
Svar: 13

Re: server error

Inlägg av Sinom »

Hej Webdesign!

Jag flyttade din tråd till denna nya kategorin - Då den inte berör phpBB :wink:

Vill du posta ditt script här?

Felet är att den inte kan kontakta mailservern på localhost - Det behövs troligtvis andra inställningar för ditt webhotell.

- Sinom
Bild
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 1 och 0 gäst