Frågor om webbdesign

Diskussion av datorer, inte bara i rent tekniska aspekter utan även i politiska och filosofiska.

Moderator: Moderatorgrupp

Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Frågor om webbdesign

Inlägg av .:ADDE:. »

Tänkte hosta fram en tråd här i dator och proggrameringskategorin för de som är webbutveklare och har en bra erfarenhet att koda webbsidor...

Så fråga på här om webbsidskodning (både Koder och WYSIWYG) så svara någon som vet om det åt dig ;)


Jag har faktist själv en fråga:

Jag har jobbat med javascript men det är första gången jag skapar en separat .js-fil.
Precis som med CSS vill jag ha en central fil för javascript, istället för att det finns flera likadana scripter inom alla HEAD-taggar på varje sida. det kan vara en slumpscript som ska generera slumpvalda reklambanner, och då vill jag bara redigera i en fil och inte hundratals...

Så jag skapade filen Jscript.js där en språk-meny och slumpscriptet i varje sida ska accosieras med. men hur ska jag länka till den och få mina scripter att funka igen, för det gör det inte... eller är det för att jag tog bort alla <script laungage="Javascript">Script</script> mellan alla javascript på .js-filen?
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Användarens profilbild
.:ADDE:.
Medhjälpare
Medhjälpare
Inlägg: 482
Blev medlem: 2009-03-07 16:03
Svar: 0
Ort: Glad Stockholmare
Kontakt:

Re: Frågor om webbdesign

Inlägg av .:ADDE:. »

Jag fann svaret själv på W3CSchools...

Kod: Markera allt

<script type="text/javascript" src="javascriptfilen.js"></script>
Andreas eller ADDE | Allways loyal to the phpBB platform, whenever I nead a Bullentin Board.

SummerADDE.se
Skriv svar

Vilka är online

Användare som besöker denna kategori: 4 och 0 gäster